خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایلهان عمر: بایدن مدیون «رای‌دهندگان مسلمان» است!

شبکه خبری محافظه‌کار فاکس‌نیوز نوشته که ایلهان عمر شخصاً به جو بایدن هشدار داده که اگر رای‌دهندگان جوان مسلمان دل‌شکسته را نادیده بگیرد، انتخاب دوباره او با مشکلات جدی زیادی مواجه خواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ایلهان عمر به خبرگزاری فاکس‌نیوز گفت: «بایدن مدیون رای‌دهندگان مسلمان است و این گروه در انتخاب او در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا نقش مهمی بازی کرده بودند».

ایلهان عمر- نماینده دموکرات و یکی از چهار نماینده مترقی شکل‌دهنده گروه موسوم به «جوخه»- گفته که شخصا به پرزیدنت بایدن هشدار داده که آرای رای‌دهندگان مسلمان و نیز رای‌دهندگان جوان را در سبد آرای خود در انتخابات ۲۰۲۴ بدیهی نداند.

ایلهان عمر نماینده دموکرات مینه‌سوتا گفته که به رئیس‌جمهور جو بایدن هشدار داده که آرای مسلمانان در موفقیت او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نقش بسیار بسیار مهمی داشته- و برای تکرار این روند در انتخابات ۲۰۲۴ نیز، او باید به نگرانی‌های مسلمانان در مورد جنگ اسرائیل و حماس قبل از انتخابات ۲۰۲۴ گوش فرا دهد.

عمر که یکی از اعضای گروه مترقی دموکرات مجلس نمایندگان موسوم به «جوخه» است؛ یکشنبه گذشته در مصاحبه با ایستگاه سی‌بی‌اس مینیاپولیس گفت که عکس‌های اجساد کودکان فلسطینی را به رئیس‌جمهور نشان داده و گفته که باید در مورد چگونگی حمایت از اسرائیل در درگیری صهیونیست‌ها با حماس تجدید نظر کند».

او می‌گوید: «به تازگی با رئیس‌جمهور حرف زدیم و به‌ش گفتم که مسلمانان در انتخاب او نقش بسیار مهمی داشتند و حالا هم به دلیل حمایت بایدن از اسرائیل تقریباً در تمام ایالات کلیدی علیه او بسیج شده‌اند. به خصوص جوانان در انتخاب شدن بایدن بسیار مؤثر بودند و حالا بسیار نگران هستند. در این میان چیزی که به‌ش یادآوری کردم این بود که او باید به این صداها گوش دهد. مردم دلشان شکسته است».

به گفته ایلهان عمر؛ «گفت‌وگو درباره سیاست و سیستم سیاسی این روزها واقعاً سخت است و مردم فعلآ فقط می‌خواهند تصاویری اجساد کودکان که در حال انباشته شدن هستند پایان یابد. در واقع مردم می‌خواهند حمایت آمریکا از این کار پایان یابد»

نماینده مینه‌سوتا در شرایطی درخواست‌ها و پیشنهاداتش را به دولت ارائه می‌دهد که شماری از گروه‌های مسلمان در ایالت‌های کلیدی ایالات متحده در حال بررسی برگزاری یک کمپین علیه بایدن- به دلیل حمایت از اسرائیل- هستند. کمپینی که تحت عنوان «#رها کردن بایدن»- که در ایالت‌هایی مانند میشیگان، مینه‌سوتا، آریزونا، ویسکانسین، فلوریدا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا در مخالفت با انتخاب دوباره رئیس‌جمهور فعلی شکل گرفته است و می‌تواند چالش بزرگی در مسیر انتخاب دوباره بایدن یا نماینده دیگر دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.