خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تسلیت رهبرانقلاب درپی درگذشت آیت‌الله آصفی

به گزارش ادیان نیوز، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسمه تعالی
 
با تأثر و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم محقق و مجاهد مرحوم آیه الله آقای حاج شیخ مهدی آصفی رحمه الله علیه را دریافت کردم. ایشان فقیهی نواندیش و متکلّمی ماهر و نویسنده‌ئی پر کار و اثرگذار بود و دهها کتاب مفید و ناظر به مسائل مورد ابتلا در حوزه‌ی عقاید و کلام و فقه، ثمره‌ی عمر با برکت ایشان است. آن مرحوم همچنین در عرصه‌ی مبارزات سیاسی و اجتماعی در عراق، از سابقه‌ئی درخشان برخوردار بود و فکر سنجیده و تحلیل عمیق از مسائل منطقه، در شمار ویژگیهای این شخصیت جامع الاطراف محسوب می‌گشت. زهد و بی‌رغبتی به تمتعات مادی و تن سپردن به معیشت و زیست فقیرانه‌ی طلبگی از خصوصیات برجسته‌ی دیگر این روحانی عالیقدر بود. سالها تحمل زحمت نمایندگی اینجانب در نجف اشرف، حق بزرگی را از آن مرحوم بر عهده‌ی اینجانب می‌گذارد که امید دارم لطف و رحمت الهی حقگزار همه‌ی خدمات علمی و دینی و اجتماعی ایشان باشد.
 
به عموم بازماندگان ایشان و نیز به دوستان و ارادتمندان و مستفیدان از آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و علو درجات و رحمت و مغفرت حضرت احدیت را برای ایشان مسألت میکنم.
 
سیّد علی خامنه‌ای
۱۴/ خرداد/ ۱۳۹۴
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.