خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از ولنتاین تا کریسمس در ژاپن +فیلم

جالب است بدانید که روز ولنتاین و کریسمس در تقویم عمومی کشور ژاپن، تعطیل رسمی نیست. اما امروزه حدود یک تا دو میلیون ژاپنی، مسیحی هستند و کلیساها و برنامه های مذهبی جامعه مسیحیان ژاپن را می توان کاملاً آزادانه در سراسر این کشور مشاهده کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، اولین اروپایی‌ها در سال ۱۵۴۲ از پرتغال به ژاپن آمده و در کیوشو، غرب ژاپن، ساکن شدند و مسیحیت را نیز به همراه خود به این کشور آوردند. آنها موفق شدند تعداد قابل توجهی از مردم غرب ژاپن، از جمله اعضای طبقه حاکم را با دین خود همراه کنند.

در سال ۱۵۸۷، در دوران فتح و استعمار اروپا، امپراطور هیدیوشی فرمانی را مبنی بر ممنوعیت تبلیغات مذهبی در کشور صادر کرد. علت این اتفاق جاه طلبی های سیاسی-مذهبی، رفتار ناروا نسبت به شینتو و بودیسم و ارتباط با فروش مردم ژاپن به عنوان برده در خارج از کشور بود. ولی پس از دوران میجی(Meiji)، آزادی مذهب اعلام شد و تعداد مسیحیان ژاپنی دوباره افزایش یافت.


امروزه حدود یک تا دو میلیون ژاپنی، مسیحی هستند (حدود یک درصد از جمعیت ژاپن) و کلیساها را می توان در سراسر این کشور مشاهده کرد. بسیاری از مسیحیان در غرب ژاپن زندگی می کنند.

از جمله آداب و رسوم مسیحی که در میان جمعیت غیرمسیحی در ژاپن امروزی رایج شده، مراسم عروسی به سبک مسیحی است.

جالب است بدانید که روز ولنتاین و کریسمس در تقویم عمومی کشور ژاپن، تعطیل رسمی نیست.

منبع Japonica_ir
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.