خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره مد و لباس فردخت، الگوی پوشاک عفیفانه ایرانی و اسلامی برای نسل جوان

چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت به همت بسیج جامعه زنان با هدف سبک زندگی ایرانی اسلامی و لزوم جریان سازی رسانه‌ای و ترویج حجاب عفیفانه و متناسب با شرایط بانوان برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت به همت سازمان بسیج جامعه زنان با مشارکت سپاه ناحیه کاشان و ارگان‌های دیگر در مجموعه فرهنگی تالار شهرکاشان برگزار شد این جشنواره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و لزوم جریان سازی رسانه‌ای و ترویج حجاب عفیفانه و متناسب با شرایط بانوان در اجتماع و با در نظر گرفتن المان‌های هویتی فرهنگی و زیبایی در طراحی لباس برای بانوان برگزار شد.

بنابراین گزارش پدرام فر عضو شورای اسلامی شهر کاشان در این همایش گفت: جشنواره ملی فردوخت نمونه و الگویی از یک کار جهادی و فرهنگی است و در راستای لبیک به منویات رهبر و تلاش برای تولید پوشاک عفیفانه است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان در بخش دیگری از بیانات خود اظهار کرد : در زمانه و برهه‌ای که تمام تلاش دشمن بر کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و ضربه زدن بر کانون خانواده و تضیف جایگاه زن و ایجاد ول انگاری است جشنواره فردوخت راهی برای جریانسازی و گفتمان سازی برای تولید لباس و پوشش اسلامی و در نهایت وسیله‌ای برای تحکیم خانواده است.

حفظ هویت ملی و دینی و استفاده از پوشاک ایرانی اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب سرخط جشنواره فردوخت

وی تصریح کرد: حفظ هویت ملی و دینی و ترغیب جوانان برای استفاده از پوشاک ایرانی اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگوی مناسب برای جوانان سرخط جشنواره فردوخت است طی این چهار سال تلاش شد تا با آموزش و فراخوان و تشویق و به خط نمودن بیش از ۵۰۰ طراح و دوزنده و استفاده از دیدگاه‌ها و اساتید برجسته دانشگاه، بهره ببریم، امشب شاهد اختتامیه این جشنواره ملی با حضور ۶۵۰ اثر فاخر و ماندگار و ارزشمند هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان اظهار داشت: امیدواریم با این نگاه که پوشش اسلامی تنها پوششی نیست که زن مسلمان برای پوشاندن حدود اسلامی آن را بر تن کند بلکه برای تمام زنان دنیا پوششی است که او را به راحتی در محافل و مجامع و اجتماع ظاهر می‌کند بدون اینکه نگاهی مغرضانه به سوی او جلب شود امیدواریم با این نگاه بتوانیم پوشش و لباس این فرهنگ را به سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان منطقه صادر کنیم به جای اینکه ما مقلد غربی ها باشیم.

هدف مهمه فردخت تغییر نگرش و تقویت دیدگاه ارزشی طراحان و اساتید فن

وی یادآور شد: هدف مهمه فردخت تغییر نگرش و تقویت دیدگاه ارزشی طراحان و اساتید فن بود که الحمدالله تا حدود زیادی به این هدف نائل شدیم امیدواریم این هدف با حمایت مسئولان زیربط و و تولید این پوشاک در جامعه را شاهد باشیم .

وی گفت: تنوع طلبی زیباپسندی و شیک بودن جز خصایص همگان به ویژه زنان جامعه است.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای زنان نجیب و و مسلمان ما لباسی زیبا و با کیفیت به روز و عفیفانه است که امیدواریم با همت مسئولان و استفاده از دستاوردهای ۴ ساله جشنواره فردوخت بتوانیم شاهد پاسخگویی به مطالبه به حق جامعه زنان کشور باشیم .

آینده ۱۰ سالگی فردخت یک جشنواره بین‌المللی فاخر جهانی برای ارائه پوشاک عفیفانه ایرانی و اسلامی است

در بخش دیگری از این جشنواره سردار عمو مهدی فرمانده سپاه پاسداران اصفهان گفت: ۴ سال پیش این جشنواره در مراحل ابتدایی برگزار می‌شد امروز ناحیه مقاومت بسیج و مجموعه‌های شهری کاشان دانشگاه‌ها کنار هم آمدند و هنرمندان به همراه وزارت ارشاد در کنار یکدیگر جمع شدند تا کار و اقدام خاص جشنواره فردوخت برای زیست عفیفانه طراحی کنند.

وی گفت: هرچه از این جشنواره بهتر استقبال کنیم به عنوان برندی که در جامعه خواهد شد تولیدات و استفاده از آن در کشور تروج داده می‌شود ما از تمام هنرمندان در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی تاکیدکرد: فردخت فرایند چند ماهه و حاصل زحمات شبانه روزی است معتقدم آینده ۱۰ سالگی فردخت یک جشنواره بین‌المللی فاخر جهانی برای ارائه پوشاک عفیفانه ایرانی و اسلامی است.

جشنواره فردوخت فکر و تصمیم در جایگاه زنان است

در ادامه این همایش مینا بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت در طی این چهار سال شاهد فکر، تصمیم در جایگاه زنان هستیم تا جشنواره ملی و درخوره بانوان را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد : تشکل‌های مردمی در این جشنواره گرد هم آمدند و آنچه در این جشنواره مهم است حضور بانوان است تا شرایطی فراهم کنیم که بانوان برای تمام عرصه‌هایی که مایل به حضور هستند و استعدادهای خود را شکوفا کنند بر همین اساس بر آن شدیم تا شرایطی فراهم کنیم که بانوان خارج از جنسیت و فعالیت‌هایی که انجام می دهند دست یابند.

برگزاری جشنواره مد و لباس در دهه فجر در کاخ سعد آباد

سجاد لطفی دبیر ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این جشنواره گفت: کمتر از ۱۲ جشنواره مد و لباس در کشور برگزار شده و جشنواره دیگری از مد و لباس از ۲۹ دی تا پنجم بهمن در هفته دهه فجر در کاخ سعادت آباد و همچنین در یک نمایشگاه در شهرری برگزار می‌شود.

کمک کنیم تا طرح های جشنواره را به تولید و بازار برسانیم

در ادامه بخش دیگری از این جشنواره سردار مقواساز معاون فرهنگی بسیج کشور خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان تقاضا دارم که با کمک یکدیگر طرح‌های این جشنواره را به تولید و بازار برسانیم طراحی لباس کار سخت و زمانبر است طراح وقتی خوشحال می‌شود که طرحش به بازار برسد و در جامعه مورد استفاده قرار بگیرد کنیم.

وی گفت:همگی کمک کنیم تا این طرح‌ها در قرارگاه مقاومتی بسیج با زنجیره بازار به تولید و ثمر برسند.

وی اظهار داشت: زن ایرانی هویت دارد و شاخص این هویت حجاب است که دنیا غرب ایستاده تا این هویت را از ما بگیرد اما می‌بینیم در موج دوم فمنیست و جریان غربی پوشش‌ها بازگشتند و شاهد بازگشت حجاب به جامعه هستیم.

فردوخت، جشنواره واقعی پوشاک عفیفانه مانتو و لباس زنانه است

در بخش دیگری از این جشنواره امامی رئیس فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: فردخت فرایند آماده کردن سفارش و فرایند تدریجی و پیگیری لباس عفیفانه در طی یک سال را نشان می‌دهد و یک جشنواره واقعی پوشاک عفیفانه مانتو و لباس زنانه است طبیعتاً این جشنواره می‌تواند طراحان جوان و کمتر شناخته شده را به صنعت تولید و طراحی لباس در کشور معرفی کند.

آثار برگزیده فردخت بدون داوری در مرحله اولیه در جشنواره فجر شرکت می‌کنند

وی خاطرنشان کرد : آثار برگزیده فردخت بدون داوری در مرحله اولیه در جشنواره فجر شرکت می‌کنند و بسیاری از آنها به عرصه نهایی و کسب طاووس زرین و یا سیمین بلورین دهه فجر نائل می‌شوند.

امامی با اشاره به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توجه به جشنواره فردوخت اظهار داشت دعوت می‌کنم طراحان و دبیرخانه جشنواره آثار خود را به بخش بین المللی فجر ارسال کنند.

وی از برگزاری هفته عفیفانه در شیراز خبر داد و گفت: حتماً برندهای این جشنواره در هفته عفیفانه شیراز حضور یابند سال گذشته بیش از ۵۰ برند در این رویداد فرهنگی در شیراز حضور داشتند.

امامی گفت: این جشنواره به نمایندگی از نقش سایه‌ها و هندسه زیبایی و زیباشناختی سنت ایران در جامعه امروز است که به عنوان میراث فرهنگی از آن یاد می‌شود.

امامی اظهار کرد : بیش از ۱۱۲ پوشاک برند در اجتماع حضور دارند که قریب ۴۰ مورد از آنها فوق فعال هستند در این جشنواره نیز کسانی که می‌توانند تولید کنند و محصول خود را در عرصه بازار در اختیار جامعه قرار دهند می‌توانند از وام ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی قرض الحسنه مهر برخوردار شود که البته این وام با ضمانت و تعهد تولید خانگی به آنها تعلق می گیرد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.