خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایالت تورینگن آلمان اخراج ایزدی ها را متوقف کرد

شمار زیادی از ایزدی ها در آلمان به ویژه پس از توافقنامه مهاجرت با عراق در هراس روزانه که احتمالا اخراج می‌شوند، زندگی می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شمار زیادی از ایزدی ها در آلمان به ویژه پس از توافقنامه مهاجرت با عراق در هراس روزانه که احتمالا اخراج می شوند، زندگی می کنند.

میرجام کروپا، کمیسار امور مهاجرت ایالت تورینگن آلمان می گوید که بوندستاگ یا پارلمان آلمان در آغاز سال ۲۰۲۳ به اتفاق آرا روش سیستماتیک آزار و اذیت و قتل ایزدی ها در شمال عراق توسط شبه نظامیان تروریستی “دولت اسلامی” را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته است. با این حال درخواست پناهندگی بسیاری از پناهجویان ایزدی رد می شود، زیرا وضعیت آزار و شکنجه فردی، برای درخواست پناهندگی کافی تلقی نمی شود.

از زمان کشتار دسته جمعی و اخراج خانواده های ایزدی فقط ده سال می‌گذرد. حتی اگر اوضاع نشان می دهد که “دولت اسلامی” به عقب رانده شده است، اما در مناطق ایزدی ها هنوز هم وضعیت مخاطره آمیز است. کروپا از حکومت فدرال خواست تا برای پناهجویان ایزدی از عراق وضعیت اقامت امن اعطا کند.

یزیدیت یک دین توحیدی بدون پیامبر یا بدون کتاب مقدس است. یزیدیان به یک خالق قدرتمند اعتقاد دارند که به او می گویند یزدان پاک یا ایزد منان که به معنی خدای بخشنده و مهربان می باشد. در مناطق مسکونی اصلی ایزیدی ها، عراق، سوریه، ترکیه و ایران تحت کنترول اسلام هستند و تا حدی به عنوان ملحد و مرتد تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

منبع مهاجر نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.