خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» منتشر شد

کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» نوشته معصومه قربانی اندره‌سی توسط انتشارات «نور اشراق» منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» نوشته معصومه قربانی اندره‌سی توسط انتشارات «نور اشراق» منتشر شد.

این کتاب شامل ۹ بخش است که عناوین آن عبارتست از: چیستی عقل و ویژگی آن، علم و آگاهی و ارتباط آن با ذهن، «من» و جز «من» و رابطه آن با علم و آگاهی، رابطه زمان و تعقل، انسان و جهان و رابطه آن با عقل، اختیار و رابطه آن با عقل، تعریف فلسفه و نسبت آن با انسان و تفکر، جایگاه عرفان و رابطه آن با عقل، عقل و عشق، جایگاه کلام در اندیشه دینانی، جریان عقل و نقل، تفسیر دینانی از دیدگاه اندیشمندان در باب عقل.

نویسنده در بخشی از کتاب آورده است: دینانی فیلسوفی است که به عنوان سالک راه حقیقت، فهم خود را به راستی و اراده خویش به سمت حقیقت پیش برده است و با نیروی اراده و فهم بر غریزه‌های خویش حاکم گشته است. این فیلسوف فرزانه از این توانایی برخوردار است که اندیشه‌ها را دوباره بیندیشد و به آنها طراوت و تازگی دوباره هدیه نماید و به توجیه درست اندیشه‌ها از طریق استدلال و برهان بپردازد و مردم زمان خود را نسبت به آنچه انجام می‌دهند آگاه سازد.

کتاب «عقل و اصالت آگاهی در اندیشه ابراهیمی دینانی» نوشته معصومه قربانی اندره‌سی در ۲۷۵ صفحه با قیمت ۲۵۰ هزار تومان توسط انتشارات نور اشراق منتشر شد.

منبع مهر
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.