خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام جمعه شیعیان کویت با دکتر محمد مهدی تسخیری دیدار و گفت‌وگو کرد

امام جمعه شیعیان کویت با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کرد: مهیا نمودن زمینه‌های فعالیت علمی در کشور کویت خصوصاً با استفاده از ظرفیت دانشکده زن و خانواده بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلوم خطیب «امام جمعه شیعیان کویت» با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه به گفت‌وگو و رایزنی با حجت‌السلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلوم خطیب، نویسنده ادیانی و امام جمعه شیعیان کویت با حجت‌السلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل و دیگر مسئولین معاونت بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه، به تشریح تفاهم نامه‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و خاطر نشان کرد: زمینه استفاده از پژوهش‌های شیخ غلوم خطیب برای اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب فراهم خواهد شد و إن‌شاءالله به زودی به آن جامه عمل می‌پوشانیم. امیدوارم که حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلوم خطیب در دانشگاه ادیان و مذاهب تسهیل‌کننده این ارتباطات علمی باشد.

در ادامه امام جمعه شیعیان کویت پس از آشنایی با فعالیت‌های دانشگاه و تشریح شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور کویت گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از دانشگاه‌های مهم جهان است و لازم است تا زمینه‌های فعالیت علمی در کشور کویت فراهم شود. وی دانشگاه ادیان و مذاهب را پیوند دهنده میان متفکران مسلمان جهان دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک دیدارهای مشترکی به منظور ارتقای فعالیت‌های مشترک علمی و فرهنگی انجام پذیرد. وی همچنین از اهدای برخی تالیفات خود به دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد و از همکاری با معاونت ارتباطات و بین الملل دانشگاه ادیان ومذاهب استقبال کرد.

شیخ غلوم خطیب در پایان تأکید کرد: به‌دلیل جذابیت رشته‌های زن و خانواده در کویت، مهیا نمودن زمینه‌های فعالیت علمی در کشور کویت خصوصاً با استفاده از ظرفیت دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

گفتنی است در ابتدای این نشست محمد ابراهیم خلیق رئیس اداره عربی و آفریقا به تشریح فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و از امام جمعه شیعیان کویت خواست تا از ارتباطاتی که در کشور کویت دارد در راستای زمینه سازی ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی آن کشور با دانشگاه ادیان و مذاهب همکاری نماید.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.