خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقض حقوق دینی یک زن مسلمان در زندان اوکلند آمریکا همه را شوکه کرد!

بزرگترین گروه مدافع حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا اعلامیه‌ای علیه مایکل بوچارد کلانتر منطقه زندان اوکلند به دلیل نقض حقوق دینی یک زن مسلمان اهل دیربورن منتشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی اسلامی، شعبه میشیگان شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR-MI)، بزرگترین گروه مدافع حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا اعلامیه‌ای علیه مایکل بوچارد کلانتر منطقه زندان اوکلند به دلیل نقض حقوق دینی یک زن مسلمان اهل دیربورن منتشر کرد.

این زن که نامش رسانه‌ای نشده است، در حالی که در آگوست ۲۰۲۳ در زندان اوکلند کانتی بازداشت بود، توسط یک افسر مرد مجبور به برداشتن روسری خود شد.

داوود ولید، مدیر اجرایی CAIR-MI گفت که حجاب یک اعتقاد دینی خالصانه برای هزاران زن مسلمان در میشیگان، از جمله در اوکلند است و برداشتن آن در مقابل چشم مردان و ایجاد یک پرونده عمومی دائمی از او بدون حجاب بسیار توهین‌آمیز است.

وی افزود: اوکلند که دارای جمعیت مسلمان زیادی است، باید به حقوق دینی همه شهروندان مسلمان خود احترام بگذارد و این حادثه در زندان به میزان قابل توجهی تعهدات قانونی و اخلاقی کلانتر در قبال افرادی که وظیفه محافظت وخدمت به آنها را دارد نقض می‌کند.

امی وی. دوکور، وکیل شورای روابط آمریکایی اسلامی شعبه میشیگان از نقض فاحش حقوق قانونی زنان مسلمان توسط سازمان‌های مجری قانون میشیگان ابراز نگرانی کرد.

او گفت که زندان اوکلند سیاست‌هایی دارد که باید از نقض فاحش اعتقادات مذهبی این زن جلوگیری می‌کرد، اما این سیاست‌ها توسط مسئولان آموزش داده نشد و مورد پیگیری و اجرا قرار نگرفت.

به گزارش این گروه حقوق بشری، این زن توسط اداره پلیس منطقه واترفورد دستگیر و به زندان اوکلند کانتی منتقل شد و در آنجا توسط یک افسر مرد در مقابل چشمان سه افسر مرد دیگر مورد تفتیش قرار گرفت و حجاب او را برداشتند.

او در طول مدت اقامت خود در زندان مجاز به داشتن حجاب نبود و همچنین مجبور به گرفتن عکس بدون حجاب شد که بعداً در وب‌سایت عمومی کلانتری منتشر شد. او پس از بازداشت بدون هیچ اتهامی آزاد شد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.