خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: شراب منبع شادی و هدیه‌ای از جانب خداوند است

رهبر کاتولیک‌های جهان عالیجناب «پاپ فرانسیس» در جمع رهبران صنعت شراب در واتیکان گفت این نوشیدنی «منبع شادی» است، اما عادات سالم را باید تشویق کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اظهارات تازه‌ی پاپ فرانسیس که شراب را «هدیه‌ای از جانب خدا» و «منبع واقعی شادی» برای مصرف‌کنندگان آن خوانده، بلافاصله مورد استقبال تولیدکنندگان ایتالیایی شراب قرار گرفت که در حال مبارزه با طرحی اجباری مبنی بر دادن هشدارهای بهداشتی بر روی بطری‌های نوشیدنی‌های الکلی در سراسر اتحادیه اروپا هستند.

فرانسیس این اظهارات را در یک جمع خصوصی در واتیکان با شراب‌سازانی از سراسر ایتالیا بیان کرد. او با خوشامدگویی به حضار، به شوخی گفت: «به نظر می‌رسد که این یک پاپ مست است». وی در ادامه گفت: «شراب، زمین، مهارت‌های کشاورزی و کارآفرینی موهبتی از جانب خداوند است، خالق آن‌ها را به ما سپرده تا با حساسیت و صداقت آنها را به منبع واقعی شادی تبدیل کنیم.»

با این حال، پاپ همچنین از شراب‌سازان خواست تا درباره «مسئولیت‌های معنوی و اخلاقی» کارشان، مانند برخورد احترام‌آمیز با کارگران و محیط‌زیست و در عین حال تشویق به عادات نوشیدنی سالم، فکر کنند.

این رویداد توسط Domenico Pompili، اسقف ورونا، قبل از نمایشگاه شراب Vinitaly که هر سال در ماه آوریل در این شهر شمالی ایتالیا برگزار می‌شود، سازماندهی شد.

فرانسیس در گذشته نیز شراب را تأیید کرده بود. پاپ در سال ۲۰۱۶ در یک ملاقات رسمی گفت که شراب بخشی جدایی‌ناپذیر از جشن عروسی است. او گفت: «جشن عروسی که در آن هیچ شرابی نباشد تازه‌عروس‌ها را شرمسار می‌کند، تصور کنید جشن عروسی را با نوشیدن چای تمام کنید!»

شراب یک عنصر حیاتی در زندگی مسیحیان کاتولیک است. در سال ۲۰۱۴، تحقیقات نشان داد که سرانه مصرف شراب در واتیکان بیش از هر کشور دیگری است.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.