خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برنامه ویژه الازهر برای جلوگیری از گسترش تشیع

به گزارش ادیان نیوز، “احمد الطیب” شیخِ الازهر، تاکید کرد که قصد دارد سخنرانی های روزانه اش در ماه رمضان از طریق شبکه ماهواره ای المصریه را به موضوع اصحاب پیامبر اختصاص دهد و درباره “هجمه گسترده ای که با هدف سوق دادن جوانان سنی مصر به مذهب تشیع صورت می گیرد”، هشدار دهد.
به نوشتۀ پایگاه خبری رأی الیوم، شیخ الازهر درباره هجمۀ گسترده ای که با هدف ایجاد تردید در خصوص اصحاب پیامبر صورت می گیرد، هشدار داد و آن را اقدامی ضد جوانان سنی دانست.
وی مدعیِ وجود «تلاش هایی سازمان یافته و چندجانبه» در مصر شد که تحت عنوان آموزش، در پی «ضربه زدن به وحدت جوانان مصری و آسیب زدن به ثبات این کشور از طریق دعوتِ این جوانان به ترک مذهب سنی و گرویدن به مذهبی دیگر» است.
الطیب در ادامه تاکید کرد که الازهر، در این زمینه احساس وظیفه می کند و باید با این هجمه مقابله کند.
شیخِ الازهر ادعا کرد که مبلّغان، از طریق عشق به اهل بیت (علیهم السلام) وارد می شوند و «با افراد ساده دل از محبت اهل بیت می گویند، آن گاه کم کم آن ها را به این موضوع می کشانند که عمر، بانو فاطمه [س] را زد، بنابراین باید عمر و عایشه را لعنت کنی، زیرا آن ها ضد علی [ع] بودند».
وی سپس در اظهاراتی عجیب و به دور از کسی که به اقتضای ریاست الازهر موظف به دانستن اطلاعات کافی از مذاهب اسلامی است، مدعی شد: «پیش از این هم گفته ام، هنگامی که یک سنی، به مذهبی دیگر (اشاره به تشیع) می گرود، از او می خواهند این جملات را بر زبان بیاورد: اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله و ان علیاً حجت الله. آن گاه باید بگوید: از عایشه بیزاری می جوییم و او را اهل جهنم می دانیم. و این بخشی از مسائلی است که شخصِ گرونده به مذهبِ دیگر، هنگام ترک مذهب تسنن باید بر زبان بیاورد»(!)
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.