خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اظهارات وزیر آموزش سوئد علیه مسلمانان و مسیحیان

وزیر آموزش سوئد در اظهاراتی مسلمان و مسیحیان خاورمیانه را متهم کرد که یهودی‌ستیزی در آن‌ها ریشه عمیقی دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماتس پرشون، وزیر آموزش سوئد در اظهاراتی تند مدعی شد که یهودی‌ستیزی به معنای نفرت از یهودیان به طور مداوم و به طور قابل توجهی در سوئد در حال افزایش است.

وی تصریح کرد که این رشد یهودی‌سازی تنها به گروه‌های راست افراطی محدود نمی‌شود و گروه‌هایی از مهاجران مسلمان و مسیحی که مشخصاً از خاورمیانه آمده‌اند نیز چنین رویکردی دارند.

وزیر آموزش و پرورش سوئد با اشاره به گسترش تئور‌ی‌های توطئه درباره نقش یهودیان و اقتدار آن‌ها در جهان، تأکید کرد که بخش آموزش سوئد با گسترده‌ترین موج یهودی‌ستیزی مواجه است.

این وزیر سوئدی در سخنان خود مسلمانان و مسیحیان خاورمیانه‌ای مقیم سوئد را متهم کرد که با انتشار اخبار گمراه‌کننده باعث افزایش نفرت‌پراکنی و یهودی‌ستیزی می‌شوند.

وی، وزیر مهاجران سوئد را مقصر وضعیت موجود دانست و خواستار شجاعت و به پذیرش این واقعیت شد که یهودی‌ستیزی فرهنگی ریشه‌ای در میان گروه‌هایی از مسلمانان و مسیحیان خاورمیانه بوده است و آن‌ها این فرهنگ را با خود به سوئد آورده‌اند.

وزیر آموزش سوئد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که به دلیل نفرت‌پراکنی و یهودی‌ستیزی موجود، حدود نیمی از یهودیان سوئد به دنبال ترک این کشور هستند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.