خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشیش ارامنه کلیسای سرکیس مقدس: شهدای اقلیت گواه وحدت ملی در این مرز و بوم است

کشیش ارامنه کلیسای سرکیس مقدس گفت: کاشته شدن نهال به یادبود شهدای ارامنه یک پیام پر مفهوم به نسل‌های آینده دارد و آن این است که وحدت همیشه غرور آفرین است.

به گزرش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، همزمان با آغاز کنگره بزرگداشت ۲۴ هزار شهید معظم پایتخت، تعداد یک هزار نهال زیتون، سرو و اقاقیا با حضور خانواده معظم شهدا و مدیران ارشد شهری با نگاه ویژه به شهدای زن و ارامنه در محدوده شهرداری منطقه ۶ پایتخت کشور کاشته شد.

نهال یاد شهدای زن پایتخت در خاک بوستان مریم کاشته شد

سید مرتضی روحانی «شهردار منطقه شش پایتخت» مطرح کرد: یکی از اقداماتی که در سطح منطقه به صورت ویژه در قالب این طرح اجرایی شد؛ یادآوری نام شیرزنان شهید پایتخت است که جایگاه ویژه‌ای چه از لحاظ تربیتی و چه اقدامات ایثارگرانه برای دفاع از وطن دارند که در همین راستا نهالی به یاد این عزیزان در بوستان مریم کاشته شد.

همچنین معصومه آباد سیاست‌مدار، نویسنده و از اسیران جنگ ایران و عراق نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدام پرمفهوم منطقه در توجه به شهدای ارامنه و شهدای زن گفت: اینکه در کشور ما همه اقشار و اقلیت‌ها در دفاع از خاک وطن در یک صف قرار می‌گیرند، یک پیام پر مفهوم است که باید آن را در تمام ابعاد و امور مدام یادآوری کرد.

کاشت+درخت+ارامنه

وی با اشاره به اینکه پایتخت ایران هفت هزار شهید زن دارد، اظهار کرد: اینکه در بوستانی با نام حضرت مریم (س) نهالی به نام یاد شهدای زن کاشته می‌شود یک اقدام حائز اهمیت است که تاثیر و جایگاه بانوان در انقلاب و ایران اسلامی را یادآوری می‌کند.

در ادامه کشیش ارامنه کلیسای سرکیس مقدس گفت: اینکه در تمامی برنامه‌های فرهنگی و مدیریتی شهری، نگاه منطقه به همه اقشار است، قابل تحسین بوده و کاشته شدن نهال به یادبود شهدای ارامنه یک پیام پر مفهوم به نسل‌های آینده دارد و آن این است که وحدت همیشه غرور آفرین است.

وی تاکید کرد: شهدای اقلیت گواه وحدت ملی در این مرز و بوم است لذا اقداماتی از جنس همین طرح می‌تواند بیش از پیش به تحکیم و استواری این وحدت ملی کمک کند.

کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت همزمان با نخستین روز از دهه فجر در تهران برگزار می‌شود.

منبع irna
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.