خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آرا شاوردیان: تلاش جوامع ادیان توحیدی برای پیشرفت کشور میراث باقی مانده از شهداست

آرا شاوردیان تاکید کرد: امروز اگر ما به عنوان جوامع ادیان توحیدی و الهی در کنار هموطنان مسلمان، بدون کوچکترین اصطکاک، با هم به دنبال پیشرفت و آبادانی بیشتر ایران هستیم، این هم نتیجه و میراثی است که از شهدا به ما با یادگار مانده است. به واقع مهمترین درسی که ما می توانیم از بازتعریف مفهوم مقاومت و ایثار از شهدا بیاموزیم، این است که چگونه با ایستادگی و استقامت، در برابر تهدیدهایی که ارزش های ما را به چالش می کشند، سینه سپر کنیم.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس «آرا شاوردیان» در کنار سایر رهبران و پیروان اقلیت های دینی و مذهبی حاضر در یادواره شهدای ادیان توحیدی و الهی، بیان کرد: امروز اگر ما به عنوان جوامع ادیان توحیدی و الهی در کنار هموطنان مسلمان، بدون کوچکترین اصطکاک، با هم به دنبال پیشرفت و آبادانی بیشتر ایران هستیم، نتیجه و میراثی است که از شهدا به ما با یادگار مانده است.

آرا شاوردیان نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای ادیان توحیدی کنگره ملی ۲۴۰۰۰شهید پایتخت که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این کنگره، گفت: امروز بار دیگر گرد هم آمده‌ایم تا به قهرمانانی که با نهایت فداکاری و ایثار در مسیر حفظ از آزادی و پاسداری از ارزش های ما به درجه عالی شهادت نایل آمدند، ادای احترامی دوباره کنیم.

عمل آوریم. شما عزیزان گواهی روشن و یادگار ایثار و فداکاری های شهدایمان هستید. همواره و در مراسم های این چنینی، همانطور که یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم، باید بر لزوم پاسداری مکرر از آرمان های انقلاب تاکید نماییم.
شاوردیان یادآور شد: ارزش‌هایی در جهانی دائما در حال تغییر همواره ثابت مانده تا مهر تاییدی باشد بر فداکاری ها و ایثار شهدایی که با این باور راسخ، جانفشانی کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: در یک جامعه متنوع، آن چیزی که همه را از هر رنگ و نژاد و دینی وآیینی در کنار هم متحد ساخته و هر عضوی از جامعه را در برابر دیگری مسئول قرار داده، باور به همین ارزش ها و آرمان های مشترکی است که میراث شهدا به نسل های بعدی بوده و این وظیفه ماست که مشعلی را یک روز شهدای ما روشن کرده اند را حمل و به نسل های آتی بسپاریم و روشن ترین شاهد بر عرایض بنده، برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی و الهی در بستر این رویداد بزرگ است.

شاوردیان تاکید کرد: امروز اگر ما به عنوان جوامع ادیان توحیدی و الهی در کنار هموطنان مسلمان، بدون کوچکترین اصطکاک، با هم به دنبال پیشرفت و آبادانی بیشتر ایران هستیم، این هم نتیجه و میراثی است که از شهدا به ما با یادگار مانده است. به واقع مهمترین درسی که ما می توانیم از بازتعریف مفهوم مقاومت و ایثار از شهدا بیاموزیم، این است که چگونه با ایستادگی و استقامت، در برابر تهدیدهایی که ارزش های ما را به چالش می کشند، سینه سپر کنیم.

نماینده مردم ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس تصریح کرد: در پایان بار دیگر از خانواده معزز و مکرم شهدا، برگزارکنندگان این رویداد بزرگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سرافراز، نیروهای خدوم نظامی و انتظامی و تمامی دستاندرکارانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری و تسهیل این رویداد، خالصانه تلاش نموده اند، کمال قدردانی و تشکر را دارم، تلاش های شما بزرگواران برای ایجاد بستر در تجدید خاطره با شهیدان به ویژه ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت، روحیه توجه به ارزش ها و آرمان های بلند انقلاب را زنده نگه داشته است. ضمن آرزوی سربلندی و توفیق برای خانواده های محترم شهدا و ایثارگران از خداوند متعال، سربلندی، استقلال و پیشرفت روز افزون برای جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم .

بر اساس این گزارش؛ در مراسم مذکور روحانیون جوامع ادیان توحیدی، سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران و امیر حیدری فرمانده کل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، رؤسای شورا و انجمن های جوامع ادیان توحیدی، اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی، شارلی انویه تکیه نماینده ایرانیان آشوری و کلدانی و کتر همایون سامح یه نجف آبادی نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشتند.

منبع آریا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.