خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۵۰ سال هراس غرب از تشکیل حکومت اسلامی در مرزهای فلسطین اشغالی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبری نیل نت آنلاین؛ حکم اعدام مرسی و رهبران اخوان المسلمین درحالی صادر شد که دولت السیسی در حال ایجاد منطقه حائل در شمال سیناء و در مرزهای فلسطین اشغالی و باریکه غزه می باشد.
 بیش از شش ماه است که غرب با ایجاد گروه های تروریستی در مناطق شمال شبه جزیره سیناء، دولت السیسی را درگیر مبارزه با گروهای تروریستی در این منطقه کرده است تا امنیت مرزهای بیرونی فلسطین اشغالی را با ایجاد منطقه حائل در این منطقه تامین کند و مقاومت اسلامی غزه را در تنگنای بیشتر قرار دهد. 
اخوان المسلمین پس از انقلاب مردمی و سرنگونی رژیم حسنی مبارک در سال ۲۰۱۱ توانستند به طور رسمی و پس از برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۲ حکومت مصر را با هدف ایجاد حکومت اسلامی و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به دست بگیرند. اخوان المسلمین که ضدیت با اسرائیل و حمایت از مقاومت فلسطین را بخشی از اصول اندیشه های سیاسی خود می دانند خطر بزرگی برای اسرائیل و حامیان غربی وعربی آن بشمار می رفتند.
رژیم اشغالگر قدس که متحمل خسارت های زیانباری در جنگهای ۳۳ روزه(۲۰۰۶) و ۲۲ روزه(۲۰۰۹-۲۰۰۸) شده بود دیگر نمی توانست شاهد ایجاد یک حکومت اسلامی با محوریت مبارزه با اسرائیل در مرزهای بیرونی خود باشد. از سویی دیگر برخی خطاها و اشتباهات محمد مرسی و رهبران اخوان المسلمین در مدت یکسال حکومت خود در ناتوانی در جامه عمل پوشاندن به وعده های خود و افزایش نارضایتی های مردمی و دیگر شخصیت های سیاسی مصر همچون محمد البرادعی، فرصتی را برای غرب ایجاد کرد تا با حمایت مالی عربستان سعودی کودتای نظامی علیه حکومت اخوان المسلمین را اجرا کند.
سرانجام در ژوئیه ۲۰۱۳ ارتش مصر به فرماندهی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع در نطقی محمد مرسی را برکنار و عدلی منصور رییس دادگاه قانون اساسی مصر را به عنوان رییس جمهور موقت تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تعیین کرد. 
اکنون و پس از سپری شدن نزدیک به دوسال از کودتا علیه محمد مرسی حکم اعدام او وبرخی سران اخوان المسلمین ازجمله محمد بدیع صادر شد تا رژیم صهیونیستی بار دیگر بتواند با ایجاد آشوب در کشورهای همسایه فلسطین اشغالی و یا حکومت های دست نشانده امنیت مرزهای بیرونی خود در فلسطین اشغالی را تامین کند.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.