خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان عفو بین الملل: هند تخریب دارایی‌های مسلمانان در این کشور را متوقف کند

سازمان عفو بین الملل از دولت هند خواست تخریب دارایی‌های مسلمانان در این کشور را متوقف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز)، به نقل از “Religions Media Center” سازمان عفو بین الملل با انتشار دو گزارش تخریب خانه‌ها، تجارت و عبادتگاه‌های مسلمانان در ولایات مختلف هند را بررسی کرد.

سازمان عفو بین الملل تخریب اموال مسلمانان از سوی هندوهای افراطی را نوعی مجازات فراقضایی خواند و خواستار پرداخت غرامت به کسانی شد که در این تخریب ها اموال و دارایی های خود را از دست داده اند.

گزارش سازمان عفو بین الملل در توصیف تخریب اموال و دارایی های مسلمانان پس از آن نشر شد که صد و بیست و هشت مورد تخریب دارایی های مسلمانان در ولایات “آسام، دهلی، گجرات، مادیا پرادش و اوتار پرادش” به ثبت رسید.کشتار مسلمانان هند

از سویی هم در بازه زمانی آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی خشونت های اجتماعی و تظاهرات ها در هند در ولایات مختلف افزایشی گزارش شد.

هندوهای افراطی که مورد حمایت دولت هندوگرا در این کشور می باشد در موارد مختلف با این ادعا که مساجد مسلمانان بر معابد قدیمی هندوها ساخته شده دست به تخریب مساجد و ساخت معبد به جای آن نموده اند.

تخریب مسجد بابری که در زمان مغول‌ها در هند ساخته شده بود یکی از موارد مهم تخریب مساجد مسلمانان از سوی هندوهای ملی گرای افراطی گزارش شده است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.