خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسای انگلستان: اختلافات در مورد همجنسگرایی بسیار عمیق است

کلیسای انگلستان اعلام کرد: اختلافات عمیق در نگرش کلیساها به موضوع ارائه خدمات دینی به زوج های همجنسگرا هنوز به قوت خود باقی ست.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “ان بی سی نیوز” رهبری کلیسای انگلستان افزود در نشست(سینود) آینده اسقفان در اواخر ماه جاری میلادی (بیست و سوم و بیست و هفتم فوریه)(اسفند) روی تعهدات تازه نسبت به همجنسگرایی و زوج های همجنسگرا بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

کلیسای انگلستان در عین حال روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد در نگرش کلیساها به زوج های همجنسگرا هنوز اختلافات عمیقی وجود دارد.

این در حالی ست که “عشای انگلیکان”، شاخه ای از مسیحیت که در سال ۱۸۶۷ میلادی در لندن (انگلستان) پایه‌گذاری شد و اکنون حدود ۸۵ میلیون پیرو در سراسر جهان دارد، همجنسگرایی را مجاز نمی داند و براساس اصول اعتقادی خود ازدواج را تنها بین زن و مرد مشروع می شمارد.

از سویی هم کلیسای انگلستان با چندین قرن قدمت تلاش می کند شرایطی را فراهم کند تا همجنسگرایان احساس کنند از سوی کلیسا نادیده گرفته نمی شوند.

همجنسگرایی
کلیسای انگلستان در عین حال از همجنسگرایانی که با برخوردهای خصمانه و تهدیدآمیز روبرو شده اند عذرخواهی نمود

در نشست اسقفان در ماه نوامبر سال گذشته میلادی که با حضور اسقفان، روحانیون و اعضای غیرروحانی کلیسای انگلستان برگزار شد در حمایت از ارائه خدمات مذهبی از سوی کلیساها به همجنسگرایان رأگیری صورت گرفت. جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری و رهبر معنوی کلیسای انگلیکان اما در رأی گیری شرکت نکرد.

مارتین اسنو، اسقف لستر، گفت سینود قبلی خطوط روشنی برای حرکت به جلو در اختیار قرار داد اما هنوز کلیساها در مورد زوج های همجنسگرا با اختلافات شدیدی روبرو هستند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.