خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار شهردار مسلمان نسبت به سیاست‌های بایدن در جنگ غزه

شهردار مسلمان شهر دیربورن آمریکا هشدار داد ادامه سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برای بایدن تبعات سنگینی خواهد داشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عبدالله حمود شهردار مسلمان شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا به جو بایدن هشدار داد که اگر دست از حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی برندارد، این اقدام هزینه‌هایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برای او خواهد داشت.

حمود در گفت‌وگو با میدل ایست آی گفت: من به همراه دیگر مخالفان و معترضان در میشیگان رأی‌دهندگان را تشویق خواهیم کرد تا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در این ایالت، گزینه هیچکدام را انتخاب کنند.

تلویزیون سی‌بی‌اس نیوز آمریکا پیش‌تر گزارش داد در ایالت میشیگان، در برگه‌های رأی انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ۲ گزینه‌ وجود دارد که رأی‌دهندگان یا می‌توانند پیشنهاد خودشان را بنویسند یا می‌توانند گزینه هیچکدام را انتخاب کنند که این گزینه بدین معناست که رأی‌دهنده به هیچکدام از نامزدهای برگه، رأی نخواهد داد. اگر تعداد آرای این گزینه به اندازه کافی باشد، حزب مربوطه شاید نمایندگانی را که به آن نامزد خاص متعهد نیستند به کنوانسیون ملی انتخابات ایالات متحده بفرستد.

شهردار دیربورن در ادامه این مصاحبه خاطرنشان کرد: این کارزار موجب می‌شود تا ۱۴۶ هزار آمریکایی‌ مسلمان و عرب‌تبار که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رأی دادند، در انتخابات مقدماتی گزینه هیچکدام را به نشانه اعتراض علامت بزنند. وی افزود: ما این کارزار را شروع کردیم زیرا هیچکدام یک از نامزدها رأی ما را به دست نیاورده‌اند.

وی افزود: دولت بایدن همچنان به تصمیمات و سیاست‌های مخرب خود درخصوص غزه ادامه می‌دهد. اگر او این مسیر را ادامه دهد، از او در سال ۲۰۲۴ به عنوان کسی که دموکراسی آمریکا را قربانی کرد، یاد خواهد شد. ما از این کارزار استفاده می‌کنیم تا صدای خود را به گوش او برسانیم.

انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان قرار است در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند) برگزار شود.

ایالت میشیگان جزء ایالت‌های تعیین‌کننده و چرخشی آمریکا محسوب می‌شود. جو بایدن با اختلاف اندک حدوداً ۱۵۴ هزار رأی در سال ۲۰۲۰ در این ایالت پیروز شد. این ایالت محل زندگی جامعه بزرگی از آمریکایی‌ها مسلمان و عرب می‌باشد که ۱۴۶ هزار نفر از آنها در سال ۲۰۲۰ به بایدن رأی دادند و همچنین بسیاری از آنها با موضع بایدن نسبت به جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و جنبش حماس مخالف هستند.

ایالت‌های چرخشی گرایش حزبی مشخصی ندارند و به همین دلیل هم نامزد دموکرات و هم کاندیدای جمهوری‌خواه در آن‌ها شانس پیروزی دارند.

حمود با اشاره به کودکان، زنان و افراد بی‌گناهی که در نوار غزه به شهادت می‌رسند، گفت: ما شهری هستیم که برای کمک به جلوگیری از کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه اعتراض می‌کنیم و به دنبال رئیس‌جمهوری هستیم که به ارزش‌های ما معتقد باشد.

دیربورن شهری با پیشینه صنعتی است. در اواخر قرن نوزدهم، اولین موج مهاجران عرب که عمدتاً بازرگانان لبنانی بودند وارد این منطقه شدند. این موج با هجوم مهاجران فلسطینی، یمنی و سوری در سال ۱۹۱۴ همراه شد، پس از آن که شرکت خودروسازی فورد دستمزد کارگران را دو برابر کرد و به ۵ دلار در روز رساند. ساخت کارخانه فورد روژ، یک کارخانه مونتاژ خودرو به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در امتداد رودخانه روژ، عرب‌های آمریکایی بیشتری را در نیمه اول قرن بیستم جذب کرد و در طول سه دهه گذشته، مهاجران این کشورها پس از فرار از جنگ در سرزمین‌های خود در دیربورن ساکن شده‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.