خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محدودکردن ورود مسلمانان به مسجدالاقصی باعث جنگ مذهبی خواهد شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به برنامه مقامات صهیونیست برای محدود کردن ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان، این اقدام را عاملی در جهت دامن زدن به درگیری‌های دینی و مذهبی توصیف کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رسانه‌های خبری اسرائیل در مطالب روزانه خود نسبت به خطرات ناشی از محدودیت ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داده و آن را عاملی برای دامن زدن جنگ مذهبی در منطقه توصیف کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که اسرائیل با توجه به شرایط امنیتی، ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی را در ماه مبارک رمضان آینده محدود می‌کند. این درحالی است که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو به درخواست ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی با این محدودیت موافقت کرده است.

در همین زمینه، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت)، ارتش و همچنین یوآو گالانت، وزیر دفاع، با این موضوع مخالف هستند و بر این باورند که چنین اقدامی می‌تواند به تنش و درگیری منجر شود.

دانا وایس، تحلیلگر سیاسی این شبکه با تأیید این مخالفت‌ها خاطرنشان کرد که هشدارهایی از سوی سرویس‌های امنیتی مبنی بر تشدید تنش و درگیری در سطح منطقه صادر شده است.

وی افزود: وارد کردن مسجدالاقصی به این معادله باعث شعله‌ور شدن آتش یک جنگ مذهبی می‌شود، اما دولت نتانیاهو این موضوع را نادیده گرفته است.

وایس معتقد است که بن گویر علیه اعراب در اسرائیل اقدام می‌کند و به همین دلیل تلاش می‌کند تا از ورود آن‌ها به مسجدالاقصی جلوگیری کند و محدودیت‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کند، گویی پس از شکست تلاش‌های قبلی خود برای شعله‌ور کردن اوضاع، به دنبال این است تا آن‌ها را عصبانی کند.

زهر بلتی، رئیس سابق بخش امنیت سیاسی موساد نیز هم در این رابطه گفت: صداهایی از اردن، مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین از کشورهایی که در سال‌های اخیر روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه جهان اسلام نباید در ماه رمضان تحریک شود.

وی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشد.

در همین زمینه، آلون بن دیوید، خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۳، گفت: این اعتقاد در میان دستگاه‌های امنیتی وجود دارد که اگر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نتوانست در مدت ۴ ماه، میدان‌ها را متحد و اوضاع را در کرانه باختری و داخل اسرائیل برهم بزند، اکنون اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی می‌تواند چنین وضعیتی را رقم بزند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.