خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سید ابوالحسن نواب: همگان از میراث خمینی کبیر صیانت کنند

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب «حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب» در پیامی عنوان کرد: حضور مردم در همه‌ی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، قوام‌بخش نظام سیاسیِ کشور است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ بیان کرد:یکی از آشکارترین و اثرگذارترین مجاری اِعمال نظر ملت، صندوق‌های رأی است که در انتخابات،بازتاب‌دهنده‌ی خواستِ اکثریت مردم می‌شود.

متن کامل پیام موسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظام جمهوری اسلامی در موجودیت و مشروعیت خودش، مرهون دو رکن انسان و ایمان است. حضور مردم در همه‌ی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، علاوه بر آنکه نسبت به ارزش‌ها و مطالبات عمومی، پیش‌برنده، و دربرابر انحراف‌ها و تحریف‌ها، بازدارنده است، قوام‌بخش نظام سیاسیِ کشور است، تا جایی که به فرموده‌ی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هیچ تولّی و تصدی‌ای بدون موافقت آنها مشروع نیست. از همین روست که مقام معظم رهبری مقبولیت مردمی را یکی از دو پایه‌ی مشروعیت حکومت دینی دانسته‌اند.
بی‌تردید، یکی از آشکارترین و اثرگذارترین مجاری اِعمال نظر ملت، صندوق‌های رأی است که در انتخابات،بازتاب‌دهنده‌ی خواستِ اکثریت مردم می‌شود. هر فعل یا ترک‌فعلی، چه ازسوی برخی مسئولان و چه از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی که سلامت یا رونق انتخابات را مخدوش کند، حتما به جمهوریت نظام آسیب خواهد زد. از این‌رو حتی در بدترین شرایط نباید از صندوق رأی قهر کرد.

دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن دعوتِ مجریان و ناظران انتخابات به تسهیل حضور و مشارکت مردم در انتخابات، وظیفه‌ی خود می‌داند از همگان بخواهد تا به‌رغم همه‌ی ناملایمات و نامرادی‌ها، انتخابات را محترم شمرده، با شرکت در انتخابات یازدهم اسفندماه، هم گزینه‌های مقبول‌تر را برگزینند و بدین‌سان در تعیین سرنوشت خود و دیگران، سهیم شوند، هم با حضور خودشان، راه‌های تحقق مردم‌سالاری دینی را باز نگه‌داشته، از این میراث خمینی کبیر صیانت کنند.

سید ابوالحسن نواب
مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.