خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس انجمن کلیمیان شیراز: «رأی دادن» روحیه مطالبه‌گری و همدلی در جامعه را تقویت می‌کند

رئیس انجمن کلیمیان شیراز حضور در انتخابات ۱۱ اسفند را به عنوان وظیفه ملی بر دوش همه ایرانیان خواند که برای یکدوره چند ساله افرادی مطالبه گر را برای نمایندگی خود در ۲ مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی برگزینند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امیرعلا سالاری «رئیس انجمن کلیمیان شیراز»، مشارکت در انتخابات را فرصتی برای مطالبه‌گری دانست و اظهار کرد: مشارکت هر چه بیشتر مردم در پای صندوق های رأی، روحیه مطالبه‌گری و همدلی در جامعه را بیش از پیش تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه کلیمیان شیراز در این دوره از انتخابات همچون سال‌های گذشته آمادگی خود را برای حضوری پُرشور در پای صندوق‌های رأی و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز افزود: حضور در انتخابات افزون بر اینکه حاکی از مشارکت مردم در امور کشور است نقطه عطفی جهت نشان دادن اهمیتی است که ایرانیان برای سرنوشت و آینده خود قائل هستند و می‌توانند از این طریق به انتخاب نمایندگان اصلح برای مجلس و مطالبه‌گری خواسته‌های خودشان بپردازند.

وی ادامه داد: امسال جامعه کلیمیان شیراز همانند سال‌های گذشته با تشکیل هیات معتمدین توسط فرمانداری شیراز و هیأت اجرایی و همچنین راه‌اندازی ۲صندوق رأی در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

سالاری گفت: یکی از صندوق‌های رأی در دفتر انجمن کلیمیان واقع در خیابان زند و دیگری در کنیسای سله در خیابان اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز یادآور شد: جامعه کلیمی شیراز در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همگام با ملت و همراه با دولت ایران نقش‌آفرینی کرده و گام‌های مؤثری در مسیر پیشرفت و سربلندی کشور برداشته‌ است و امسال هم از همه شهروندان شیرازی در جامعه اکثریت و همچنین از کلیمیان شیراز دعوت می‌کنم که با حضور پُرشور خود در پای صندوق‌های رأی این موضوع را به اثبات برسانند که برای آنها حضور و مشارکت در این رویداد با وجود شرایط اقتصادی و معیشتی بسیار حائز اهمیت است.

مطالبه کلیمیان از نمایندگان آتی مجلس

وی با بیان اینکه کلیمیان به دنبال انتخاب نماینده‌ای هستند که بتواند از حقوق ملت دفاع کند، در خصوص مطالبات این قشر گفت: تأسیس یک سالن برای برگزاری مراسم‌های ویژه کلیمیان، پیگیری فرآیند استخدام این قشر در ادارات و ارگان‌های دولتی، ساخت یک مجتمع برای تجمع جوانان، افزایش بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی، احداث آرامستان جدید و پیگیری برخی امور این قشر از شهرداری از مهمترین مطالبات کلیمیان از نمایندگان آتی مجلس است.

سالاری جمعیت کلیمیان شیراز را بیش از پنج الی ۶هزار نفر تخمین زد و گفت: با توجه به تجربه‌ای که از حضور کلیمیان در عرصه انتخابات داشته‌ایم، همیشه شاهد مشارکت گسترده آن‌ها در این عرصه بوده‌ایم، امسال هم پیش‌بینی ما بر این است که جامعه کلیمی شیراز حضور پُرشوری در این رویداد خواهند داشت و بیش از ۲هزار رأی از سوی این قشر از صندوق‌ها اخذ شود.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز اظهار کرد: ما همواره از هم‌کیشان خود دعوت کرده و می‌کنیم تا با مشارکت حداکثری در انتخابات، دوشادوش سایر ادیان الهی، اقوام ‌و مردم ایران پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.