خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حراج آنلاین کاریکاتور جنجالی موهن به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

حراج آنلاین نسخه اصلی یک کاریکاتور دانمارکی که طرحی موهن به رسول خدا(ص) را به تصویر کشیده و منجر به اعتراضات از سوی مسلمانان شد، امروز جمعه به پایان رسید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حراج آنلاین نسخه اصلی یک کاریکاتور دانمارکی که طرحی موهن به رسول خدا(ص) را به تصویر کشیده و منجر به اعتراضات از سوی مسلمانان شد، امروز جمعه به پایان رسید.

این کاریکاتور که در سپتامبر ۲۰۰۵ به همراه ۱۱ طرح دیگر توسط روزنامه راستگرای دانمارکی Jyllands-Posten تحت عنوان «چهره محمد» منتشر شد، پیامبر(ص) را با عمامه‌ای به شکل بمب نشان می‌دهد.

این حراجی اعلام کرد که کرت وستگارد، خالق اثر سال‌ها طرح اصلی را به‌صورت خصوصی نگه داشته است و «اکنون برای اولین بار به طور رسمی به فروش گذاشته می‌شود.»

وستگارد از اواسط دهه ۱۹۸۰ به عنوان تصویرگر در این روزنامه کار می‌کرد. او در سال ۲۰۲۱ در سن ۸۶ سالگی و پس از گذراندن بیش از ۱۵ سال تحت حفاظت پلیس در یک مکان مخفی درگذشت.

تجدید چاپ این کاریکاتورهای موهن در نشریه شارلین ابدو در سال ۲۰۱۲، بار دیگر اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت و با حمله سال ۲۰۱۵ به دفتر این نشریه به اوج خود رسید.

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.