خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نتانیاهو: محوطه مسجدالاقصی بخشی از اسرائیل است

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد محوطه مسجدالاقصی در فلسطین بخشی از اسرائیل است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “نیو عرب” دفتر نتانیاهو روز سه شنبه هفته جاری در اکس(تویتر سابق) نوشت در جلسه امنیتی که به ریاست نخست وزیر و حضور تمام مقامات امنیتی اسرائیل در ارتباط با ساحه مقدس در بیت المقدس (اورشلیم) شرقی اشغالی برگزار شد تصمیم گرفته شد بر ورود مسلمانان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان محدودیت هایی وضع گردد.

بر اساس این تصمیم، اسرائیل در هفته اول ماه مبارک رمضان سال جاری نیز همانند سال گذشته به تعداد محدودی از مسلمانان اجازه ورود به محوطه مسجد الاقصی را خواهد داد.

مسجدالاقصی در فلسطین واقع شده و بر اساس توافق “وضعیت موجود” غیرمسلمانان تنها می توانند از این مسجد بازدید کنند و حق نیایش در آن را ندارند.

دفتر نتنیاهو که از نام یهودی کوه معبد به جای مسجد الاقصی استفاده نمود اعلام کرد رمضان برای مسلمانان ماه مقدسی است و همانند سالهای گذشته حرمت این ماه حفظ خواهد شد. در هفته اول رمضان ورود نمازگزاران به کوه معبد همانند سالهای گذشته با محدویت هایی روبرو خواهد شد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود پس از بررسی هفته وار اوضاع امنیتی تصمیمات مرتبط بعدی اتخاذ می شود.

این در حالی ست که بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، روز یک شنبه هفته جاری به پلیس این رژیم دستور داد تنها به چند هزار مسلمان اجازه ورود به مسجدالاقصی در ماه رمضان را بدهد.

بن گویر افراطی به “کوبی شبتای”، رئیس پلیس اسرائیل گفت ورود به مسجدالاقصی را محدود سازد و با هرگونه اخلال گری و اعتراض برخورد نماید.

این در حالی ست که مدیریت مسجدالاقصی موسوم به “وقف اسلامی” به خبرگزاری ترکی آناتولی گفت در سال گذشته میلادی بیش از چهار میلیون مسلمان در ماه رمضان در مسجدالاقصی نیایش کردند.

باید گفت بیت المقدس در هر ماه رمضان شرایط ویژه ای را تجربه و نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران در مسجدالاقصی حمله می کند.

در ماه رمضان سال جاری که از چند روز دیگر آغاز می شود اما اوضاع به مراتب حساس تر از سالهای گذشته است و حملات اسرائیل به غزه افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای اعلام شده تاکنون بیش از سی هزار و هفت صد فلسطینی در حملات متعدد اسرائیل به غزه کشته شده اند.

از سویی هم مذاکرات بین المللی برای برقراری آتش بس قبل از رمضان ناکام بوده است.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.