خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سید ابوالحسن نواب: مسئله غزه و کشتار مسلمانان بیگناه نتوانسته بشریت را بیدار کند

نقش مادران با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. کودک اگر در دامن مادر نباشد به‌درستی تربیت نخواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جمعی از اساتید و طلاب خواهر جامعه فاطمه (س) پاکستان (علی آباد شگر) با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب موسس و بنیانگذار دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در این دیدار ضمن معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: این دانشگاه متعلق به شماست چرا که اکثر دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب غیرایرانی هستند.

وی ادامه داد: بشریت در مسیر بدی قرار دارد. مسئله غزه و کشتار مسلمانان بیگناه هنوز هم نتوانسته بشریت را بیدار کند. البته امیدواریم که ما بتوانیم وجدان بشر را بیدار کنیم. چرا که اگر بشریت بیدار نشود مسیر جهان بسیار خطرناک‌تر می‌شود. وظیفه ما این است که تلاش کنیم تا انسان‌ها در برابر این جنایات بیدار شوند.

موسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به این سوال که آینده دینداری در پاکستان را چگونه ارزیابی می‌کنید بیان داشت: پاکستان کشور مسلمانی است و برخی بی‌دینی‌هایی که مشاهده می‌کنید باقی نخواهد ماند. ما مجبوریم که در کنار کارهای مذهبی زمینه کار اقتصادی را نیز فراهم کنیم. زندگی مالی مردم باید تأمین شود و نباید از این مسئله ترسی داشت. سال‌های زیادی است که غربی‌ها با سرمایه‌گذاری‌هایی که کرده‌اند درصدد هستند تا مسلمانان پاکستان از دین‌شان فاصله بگیرند، اما ما شاهد این هستیم که مسلمانان پاکستان دین‌شان را حفظ کرد‌ه‌اند. چراکه خداوند دین خودش را حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب اظهار داشت: زن عامل اصلی در حفظ خانواده است. پیامبر بدون پدر ممکن است، اما بدون مادر خیر. حضرت مسیح در دامن مریم مقدس بزرگ شد. پیامبر اکرم (ص) نیز در دامن یک زن بزرگ شده است و این‌ها خود نشان‌دهنده نقش زن در حفظ دین است. نقش مادران با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. کودک اگر در دامن مادر نباشد به‌درستی تربیت نخواهد شد.

وی در پایان افزود: تربیت خانم‌های طلبه مهمتر از تربیت طلبه آقا است. برای اینکه طلبه آقا باید بسیار درس بخواند تا به جایی برسد. اما اگر خانمی ده روز هم درس بخواند همان ده روز هم تاثیر بسیاری در زندگی او و انسان‌های اطراف او خواهد داشت. کمترین مراجعه کننده طلبه‌های خواهر خانواده آنها هستند. بنابراین شما مخاطب خاص و نزدیک خودتان را دارید. به همین جهت از دیدگاه من ایجاد و نگهداری حوزه‌های علمیه خواهران از حوزه‌های علمیه برادران مهمتر است و تأثیراتش در جوامع قابل مشاهده خواهد بود. زنان نصف جامعه هستند و باید از حقوق‌شان دفاع کنند. حقوق زن همان است که اسلام می‌گوید نه چیزی که غربی‌ها می‌گویند. شما باید حقوق زن را خوب بخوانید و خوب یاد بگیرید.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.