خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: اوکراین باید شجاعت مذاکره با روسیه در مورد صلح را داشته باشد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، گفت اوکراین باید شجاعت اهتزار پرچم سفید و مذاکره با روسیه در مورد پایان جنگ را داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس” پاپ فرانسیس در مصاحبه ماه گذشته میلادی خود با رسانه سوئیسی (آر اس آی) که بخش هایی از آن روز گذشته شنبه نوزده اسفند منتشر شد گفته بود اوکراین نباید از نشستن بر سر میز مذاکره صلح با روسیه شرم کند.

پاپ در مصاحبه مذکور خاطرنشان کرد:”فکر می کنم قوی ترین طرف، طرفی ست که به موقعیت نگاه کند، به مردم بیندیشد و شجاعت اهتزار پرچم سفید و گفت و گو را داشته باشد.”

پاپ در عین حال افزود مذاکره بین طرف های درگیر می بایست از طریق قدرت های بین المللی صورت گیرد.

این در حالی ست که اوکراین در تصمیم خود مبنی بر خودداری از مذاکره مستقیم با روسیه در مورد صلح تاکید دارد و ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به دفعات گفته است مذاکرات صلح را کشور متجاوز می بایست آغاز کند.

از سویی هم در سومین سال جنگ روسیه و اوکراین و براساس شواهد موجود پیروزی های روسیه در میدان جنگ بیشتر بوده و اوکراین با کمبود تجهیزات و مهمات جنگی روبره شده است. متحدین غربی اوکراین نیز به صورت کاملا هوشمندانه گزینه اعزام نیروی جنگی ناتو به اوکراین را مطرح کرده اند.

اظهارات تازه پاپ فرانسیس در مورد جنگ روسیه و اوکراین موجی از اعتراضات را به دنبال داشته است و منتقدین پاپ را به طرفداری از روسیه متهم کرده اند.

با اینکه پاپ فرانسیس همواره تلاش کرده سیاست بی طرفی واتیکان در جنگ روسیه و اوکراین را حفظ کند اما با هراز چندگاهی به صورت شفاف از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.

رهبر کاتولیک های جهان چندی پیش در اظهاراتی همدردگونه با روسیه گفته بود ناتو با اندیشه توسعه در شرق بر دروازه روسیه پارس می کند.

پاپ در ادامه مصاحبه خود با رسانه سوئیسی آر ای آی افزود واژه مذاکره یک واژه شجاعانه است.

وی گفت:”وقتی می بینید شکست خورده اید و چیزها خوب پیش نمی رود، می بایست شجاعت مذاکره را داشته باشید. مذاکره هیچگاه به معنای تسلیم شدن نیست.”

پاپ همچنین از آمادگی برخی کشورها برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین خبر داد.

رهبر کاتولیک های جهان گفت:”امروز، برای مثال در مورد  جنگ در اوکراین کشورهای زیادی هستند که تمایل به میانجیگری دارند. ترکیه یکی از آنهاست. نباید برای مذاکره احساس شرم کرد و قبل از اینکه اوضاع وخیم تر گردد باید مذاکره صورت گیرد.”

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.