خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بشنوید| آیا ایرانیان در ظهور منجی عالم نقش دارند؟

حجت‌الاسلام مسعود عالی -استاد حوزه- در مورد اینکه ایرانیان در ظهور منجی عالم چه نقشی دارند، تصریح کرد: در روایات بسیار داریم که از مشرف زمین قوم سلمان پرچمی را بلند می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام مسعود عالی -استاد حوزه- در مورد اینکه ایرانیان در ظهور منجی عالم چه نقشی دارند، اظهار کرد: مکرر در روایات داریم که قبل از آمدن امام زمان(عج) پرچمی از ایران بلند می‌شود که این پرچم به دست امام زمان(عج) می‌رسد.

وی ادامه داد: پرچم در اینجا کنایه از حکومت دارد، البته اسم ایران در روایات نیامده است بلکه به اسم قوم سلمان و فارس وقوم خراسان آمده است. البته خراسان منظور خراسان امروز نیست بلکه خراسان بزرگ یعنی همان ایران است.

این استاد حوزه تاکید کرد: در روایات بسیار داریم که از مشرف زمین قوم سلمان پرچمی را بلند می‌کند. در روایت پیامبر اکرم(ص) که خیلی هم معروف است آمده است که از مشرق زمین گروهی برمی‌خیزد.

حجت‌الاسلام عالی بیان کرد: یه روایت دیگری در کتاب غیبت نعمانی از امام باقر(ع) نقل شده است که امام فرمودند «گویی می‌بینم قومی از مشرق قیام می‌کند و پرچمی را بلند می‌کند که برای بلند شدن آن پرچم تعداد زیادی کشته می‌شوند».

وی افزود: امام باقر(ع) در ادامه این روایت می‌فرمایند «کشته‌هاشون در این قیام شهید محسوب می‌شوند و کسانی که کشته می‌شوند در اعتلای آن پرچم زمین ‌ساز بودند شهید هستند».
خانواده‌های شهدا بدانند که فرزندان‌شان طرف این حدیث می‌باشند.

این استاد حوزه تصریح‌ کرد: براساس این روایت این پرچم به حق است، امام در انتهای این روایت می‌فرمایند «این پرچم به دست کسی نمی‌دهند مگر به دست صاحب‌ آن». امیدواریم آن پرچم رمینه ‌سازی که امام باقر(ع) فرمودند ایرانیان این پرچم‌ را بلند می‌کنند و به دست امام زمان(عج) می‌دهند.

حجت‌الاسلام عالی در پایان گفت: امیدوارم پرچمی که امام باقر(ع) فرمودند همین پرچمی باشد که ۴۳سال بهترین این کشور برایش رفتند و شهید شدند.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.