خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب: بوسنی مرکز اخلاق، عرفان و محبت است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: یک مسلمان نباید احساس کند که متعلق به یک مکان است و یک جای خاصی وطن اوست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هئیتی از اساتید و کارکنان وزارت آموزش و پرورش کشور بوسنی و هرزگوین با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کردند.

مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن ابراز علاقه‌مندی به کشور بوسنی وهرزگوین بیان داشت: یک مسلمان نباید احساس کند که متعلق به یک مکان است و یک جای خاصی وطن اوست. چرا که همه جا وطن او بوده و مطابق با آیه شریفه أَلَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَهً فَتُهَاجِرُوا فِیهَا؛ تمام ارض واسعه برای اوست. دلبستگی بنده به بوسنی بسیار است و شما هم اگر برادران ‌تان در یک سرزمینی شهید شود مانند من به آن کشور (بوسنی) احساس وابستگی و دلبستگی خواهید داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نواب ادامه داد: به صد دلیل بوسنی بسیار برای بنده عزیز است. به خاطر سرزمین، تاریخ و مردمش و دیگر دلایل بوسنی بسیار برای من عزیز است. بنده خاطرات بسیاری از بوسنی دارم که به‌راحتی آنها را فراموش نخواهم کرد. مردم بوسنی بسیار اخلاق مدار هستند. استثنائات ممکن است در هر جایی وجود داشته باشد، اما مردم بوسنی به طور کل اخلاق‌مدار هستند و بوسنی مرکز اخلاق، عرفان و محبت است.

وی اظهار داشت: شما بهترین کار را در بوسنی انجام می‌دهید. چرا که نسل جدید و جوان این کشور را تربیت می‌کنید. وظیفه شما نیز این است که صفت‌های خوبی که در گذشته بوده است را به این نسل جدید منتقل کنید. غربی‌ها نمی‌خواهند که این اتفاق بیفتد. آنها نمی‌خواهند که شما ارزش‌ها را به نسل جدید منتقل کنید. نمی‌خواهند که شما سنت‌ها را به نسل جدید منتقل کنید. بلکه غربی‌ها می‌خواهند که بوسنی پاره‌ای از فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب باشد و برای خودش فرهنگ مستقل نداشته باشد و این یعنی هویت نداشتن.

مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: شما باید فرهنگ‌تان را به دیگران نیز منتقل کنید. فرهنگ صبر، استقامت، قناعت، پرکاری‌تان و انسانیت‌تان را به دیگران نیز منتقل کنید. چرا که شما میراث‌دار بزرگی هستید و باید این میراث را سینه به سینه و چهره‌ به چهره به نسل‌های بعد و به دیگران انتقال دهید.

وی در پایان افزود: بنده بیش از ۳۰ بار به بوسنی سفر کرده‌ام و آرزو دارم دوباره بتوانم به بوسنی بروم. افتخار می‌کنم که برادرم در دفاع از مردم مظلوم بوسنی شهید شده است. ما نه‌تنها پشیمان نشده‌ایم که بسیار هم خوشحالیم و امیدواریم این حالت در سراسر جهان اسلام گسترش پیدا کند و با این فرهنگ شک نکنید که ما در جهان پیروز هستیم. وقتی بنده تحمل شنیدن اخبار غزه را ندارم بدانید که غزه پیروز خواهد شد. چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده است ما مانند یک پیکر واحد هستیم. ما مانند دانه‌های شانه‌ای هستیم که هر کدام جدا از هم هستند اما کار واحدی را انجام می‌دهند و این ارزش ماست.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.