خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقادات تند از نخست وزیر مسلمان اسکاتلند به خاطر حمایت از کمک به غزه

حمزه یوسف، نخست وزیر مسلمانان اسکاتلند به خاطر کمک دولت به آژانس آنروا، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حمزه یوسف، نخست‌وزیر اسکاتلند، به دلیل کمک مالی دولت اسکاتلند به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مورد حمله و انتقادات گسترده قرار گرفته است.

این درحالی است که خانواده نخست وزیر مسلمانان اسکاتلند در ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در این منطقه گیر افتاده بودند.

یوسف نیز به نوبه خود در مورد گزارش روزنامه تلگراف در این زمینه گفت: من معمولاً به اتهاماتی که علیه خود یا خانواده‌ام مطرح می‌شود، پاسخ نمی‌دهم، اما این ماجرا بسیار تحریک‌آمیز است و نیاز به پاسخ دارد.

نخست وزیر اسکاتلند در پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرد، نوشت: در بیشتر زندگی سیاسی‌ام، با طعنه‌های بخشی از مطبوعات مواجه شده‌ام که تلاش می‌کنند من را به تروریسم مرتبط کنند، علی‌رغم اینکه تمام زندگی‌ام را وقف مبارزه با تروریسم کرده‌ام.

روزنامه تلگراف در مطلبی نوشته بود که یوسف پیشنهاد مشاوران خود مبنی بر اهدای مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار پوند استرلینگ به آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را نقض کرده و در عوض تصمیم به حمایت از آنروا با مبلغ ۲۵۰ هزار پوند استرلینگ گرفته است. این درحالی است که آنروا با انتقاداتی درخصوص ارتباطات خود با جنبش حماس مواجه است.

انتقادات علیه یوسف به جایی رسید که گزارشی هم به پلیس ضد تروریسم لندن ارائه شد و شکایتی در حال آماده شدن به اداره حسابداری است که بر نحوه خرج اموال عمومی در اسکاتلند نظارت دارد.

این روزنامه به نقل از یکی از اعضای کمیته استانداردها و رویه‌های پارلمان گفت که اگر یوسف نتواند «توضیح قانع‌کننده‌ای» برای تصمیم خود ارائه کند، باید با تحقیقات مواجه شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.