خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجله فروهر؛ از چاپ تا دیجیتال

سایت مجله فروهر در راستای دسترسی پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان ایرانی به مجله و نوشتارهای آن راه‌اندازی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «مجله فروهر» که برای سال‌ها همراه خوانندگان بوده است، اکنون با دگرگونی نوین در مسیری نو گام می‌گذارد و انتشار خود را برای دسترسی آزاد به مقالات، به فضای مجازی گسترش می‌دهد. پدرام سروش‌پور، سردبیر مجله فروهر، با ابراز نگرانی از مشکلات و هزینه‌های گزاف چاپ و پست مجله، یکی از دلایل راه‌اندازی سایت را دسترسی ایرانیان خارج از کشور به مجله فروهر بیان کرد که در چند سال اخیر به دلیل هزینه سرسام‌آور پست تقریبا بیشتر مشترکان برون‌مرز خود را از دست داده است. نشانی دسترسی به مجله اینترنتی مسیر زیر است:
با توجه به شرایط موجود با این تغییر نوین همراه با حفظ کیفیت مطالب، فرصتی است تا خوانندگان در هر زمان و مکانی به آسانی به خواندن نوشتار بپردازند و دسترسی همیشگی به آرشیو مقالات داشته باشند. ویژه‌نامه این شماره فروهر نیز به مناسبت ثبت جهانی جشن سده به این رویداد ملی تعلق گرفته است.

ماهنامه‌ی فروهر، نخست با مدیر مسوولی هرمزدیار هرمزدیاری و هم‌اکنون با مدیر مسوولی دکتر پرویز اهورایی اداره می‌شود. این ماهنامه از سال ۱۳۴۵ خورشیدی برای نخستین بار با درون‌مایه‌ی ادبی، علمی، اجتماعی و دینی به شکل خبرنامه منتشر شد. پس از آن در قطع وزیری به چاپ رسید و سپس با قطع کنونی در دسترس دوستداران قرار گرفت. سردبیر ماهنامه فروهر هم‌اکنون پدرام سروش‌پور است.
انتشارات فروهر نخستین ناشر زرتشتی در ایران است که در سالیان گذشته با چاپ و پخش کتاب‌های دینی، تاریخی، فرهنگی و ادبی و ماهنامه‌ی فروهر در راستای شناساندن میراث علمی و تاریخی ایران باستان و به پاس نگاه‌بانی از آن‌ها کوشیده است. کتاب‌های این انتشارات حوزه‌های گوناگونی همچون خط و زبان‌های باستانی و میانه ایران، فرهنگ زبان و باورهای زرتشتی، فرهنگ تاریخ و اساتیر ایران باستان و داستان و شعر را پوشش می‌دهد. هم‌اکنون مدیر مسوول انتشارات فروهر، دکتر فرزانه گشتاسب است.

انتشارات فروهر با چاپ کتاب‌ در حوزه‌ی تاریخ و فرهنگ ایران باستان، وابسته به سازمان جوانان زرتشتی تهران بوده و فعالیت‌های انتشاراتیِ انتشارات فروهر در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی متمرکز است.

منبع امرداد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.