خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اختلال جنسیتی در غرب فاجعه است

ترنسکشوالیتی یک اختلال جنسیتی است و کاملا قابل درمان است. راه درمان این اختلال روان­‌درمانی دلسوزانه، مبتنی بر وضعیت مراجعه­ کننده خواهد بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به همت دانشکده زن و خانواده نشست علمی با موضوع مداخلات درمانی در حوزه ترنس با حضور و سخنرانی دکتر محمدرضا محمدی رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر محمدی در خصوص مسئله نشست بیان داشت: در این گونه موارد بدن سالم است اما تمایل دارد که سمت دختر بودن برود. حالا علت این مسئله چیست؟ در تحقیقات انجام شده مشخص شد بیش از ۳۰ علت برای این اشکال وجود دارد. این اشکالات در هر دو طیف زن و مرد ممکن است وجود داشته باشد. برخی از این افراد حاضرند با تمام وجود تغییر جنسیت دهند. در واقع این افراد از نظر کروموزومی، هورمون و بدن و دستگاه تناسلی و … خواهان تغییر هستند.

وی ادامه داد: این اختلال اسامی مختلفی داشته و دارد که اسم آخر آن اختلال هویت جنسی بود که بعدا هم تغییراتی داشته است. در غرب این اختلال در حد فاجعه است.

دکتر محمدی بیان کرد: ترنسکشوالیتی یک اختلال جنسیتی است و کاملا قابل درمان است. راه درمان این اختلال روان­‌درمانی دلسوزانه، مبتنی بر وضعیت مراجعه­ کننده خواهد بود.

وی به شدت به رفتار بسیاری از جراحان و روانپزشکان در غرب در خصوص تصمیم‌گیری درباره ترنسکشوال­‌ها انتقاد داشت و تغییر نام اختلال جنسیتی به جندر دیسفوریا یعنی نزدیک به نرمال را غیرعلمی دانست.

رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه تهران به تشریح علت اختلال ندانستن ترنس از در غرب توضیح داد: یکی از دلایلی که غرب این موضوع را اختلال نمی‌­داند و آن­را عادی تلقی می­‌کند، فشار شرکت­‌های بیمه است. در کشوری مثل آمریکا اگر این موضوع اختلال معرفی شود شرکت‌­های بیمه مجبورند حدود ۶۰میلیارد دلار هزینه کنند تا این اختلال را از بین ببرند.

وی همچنین با انتقاد شدید از بعضی از جراحان گفت: بعضی از این پزشکان اصلا برای مراجعه ­کننده خود دل نمی‌سوزانند و فقط برای دریافت چندین میلیون تومان از مراجعه­ کننده، او را به سمت عمل تغییرجنسیت تشویق می­‌کنند.

در پایان دکتر محمدی با بیان اینکه ما متاسفانه در داخل ایران بسیار راحت این عمل را انجام می ­دهیم اظهار داشت: در صورتی که در دیگر کشورها، این پروسه ۸ سال طول می­‌کشد و اگر فرد مراجعه‌­کننده بعد از عمل، از تغییر جنسیت خود پشیمان شود و از روانپزشک و یا جراح شکایت کند، می‌­تواند آن­ها را محکوم کند. به همین منظور این پزشکان به سادگی مجوز این عمل را نمی­‌دهند.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.