خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصاویر رویترز از آماده‌سازی «کلیسای اور» در عراق

عراق امیدوار است که با کلیسای جدید در محل «اور باستان» زائران مسیحی را جذب کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ناقوس کلیسای جدیدی که در نزدیکی بقایای شهر باستانی اور عراق ساخته شده است، هفته گذشته برای اولین بار به عنوان بخشی از تلاش برای بازگرداندن زائران مسیحی به کشوری که خانه یکی از قدیمی ترین جوامع مسیحی جهان است به صدا درآمد.

این کلیسا بخشی از مجموعه‌ای است که از دشتی بیابانی در سایه هرم شکل زیگورات اور برمی‌خیزد، شهری که به طور سنتی اعتقاد بر این است که زادگاه حضرت ابراهیم (ع) است و پاپ فرانسیس سه سال پیش از آن بازدید کرد. ساخت کلیسا قرار است در این ماه به پایان برسد. هفته گذشته، ناقوس بزرگ در برج آن نصب شد که از آجر گلی مایل به زرد سنتی عراقی ساخته شده است.

شمیل الرمیض مدیر آثار باستانی استان ذی قار گفت: سفر پاپ به عراق، به ویژه از استان ذی قار و شهر باستانی اور، اهمیت تاریخی داشت. این کلیسا در نزدیکی مکان‌های باستانی شهر اور ساخته شده است تا تعداد زیادی از برادران مسیحی ما از تمام کشورهای جهان بتوانند از آن بازدید کنند.»

گفتنی است جامعه مسیحی عراق ابتدا با ظهور القاعده در اوایل دهه ۲۰۰۰ و بعداً توسط داعش نابود شد و بسیاری از قائلان به این دین عراق را ترک کردند. دولت عراق امیدوار است با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه امنیت بتواند مسیحیان را دوباره به کشور بازگرداند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.