خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سرمایه‌گذاری دو میلیون دلاری در اپلیکیشن آموزش قرآن انگلیسی

یک اپلیکیشن آموزش قرآن و تفسیر، برای توسعه فعالیت خود دومیلیون دلار از چند شرکت سرمایه‌گذاری جذب کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک اپلیکیشن آموزش قرآن که امکان یادگیری و درک آن را برای مخاطب فراهم می‌کند، ۲ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران جذب کرده است.

اپلیکیشن قرآنی Niyyah(نیّه) که قبلاً Guider نام داشت، اعلام کرد که شرکت‌های Venrex و Cur۸ Capital، برای توسعه این اپلیکیشن این کمک مالی را انجام داده‌اند.

این گروه گفت که تغییر نام، نشان‌دهنده تعهد آن به توانمندسازی مسلمانان و همسو کردن اقدامات با نیات است.

این برنامه به مسلمانان پرمشغله کمک می‌کند تا در بخش‌های کوچک و قابل مدیریت با تفسیر آیات قرآن آشنا شوند. این برنامه یک رویکرد هدایت‌شده برای یادگیری قرآن را به کار می‌گیرد، که آن را برای کاربران، کاربردی و قابل دسترس می‌کند تا موضوعات مختلف را با سرعت زمان متناسب خود فرابگیرند.

شیناز نواس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل نیّه گفت: در هر روز، قرآن میلیاردها بار توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان به زبان عربی تلاوت می‌شود. وی افزود: مشکل این است که ۸۰ درصد از ما کلماتی را که می‌خوانیم، نمی‌فهمیم. این چیزی است که ما با کمک به مسلمانان در درک قرآن در کمتر از ۵ دقیقه در روز در صدد حل آن هستیم.

شیناز که قصد دارد از بودجه جمع‌آوری شده برای گسترش محتوای برنامه و تقویت آن با کمک هوش مصنوعی استفاده کند، افزود: ما معتقدیم که قرآن تمام حکمت‌های لازم برای موفقیت را دارد و زمان آن رسیده است که از آن استفاده کنیم.

نیّه برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای دستیابی به درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون پوند در شش سال آینده دارد. تام پروفومو، یکی از سرمایه‌گذاران این برنامه گفت: با بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان و افراد بسیاری که به دنبال راه‌های بهتری برای درک دین هستند، نیّه یک فرصت جهانی است.

وی ادامه داد: شیناز و تیم او در سال اول کار خود شاهد استقبال فوق‌العاده‌ای بوده‌اند که گواهی بر محصول متفاوتی است که آنها در حال ساختن هستند و درک عمیق آنها از نیازهای مخاطبان را نشان می‌دهد. وی افزود: ما مشتاقیم که از Niyyah در مرحله بعدی رشد آن حمایت کنیم.

محمد یشیل هارک، عضو هیئت مدیره Collective Continuum گفت: Faithtech یک روند جدید و نوظهور است که شرکت ما از روند رشد آن هیجان‌زده است. اپلیکیشن Niyyah نمونه کاملی از یک محصول دیجیتالی با مزایای اجتماعی تعبیه شده در آن است.

شیناز که نیّه را در سال ۲۰۲۳ به دلیل ناامیدی از کمبود برنامه‌های آموزشی برای مسلمانان تأسیس کرده می‌گوید: قرآن تمام راهنمایی‌هایی را که ما برای موفقیت نیاز داریم، دارد، اما بیشتر ما به سختی این راهنمایی را درک می‌کنیم؛ اینجاست که نیّه به مسلمانان کمک می‌کند تا با درک و به‌کارگیری قرآن در زندگی روزمره خود رشد کنند.

در حالی که برنامه‌های زیادی برای تلاوت، حفظ و خواندن ترجمه قرآن وجود دارد، شیناز احساس می‌کرد که هیچ چیزی برای کمک به مسلمانان برای درک پیام‌های آن و به کارگیری عملی درس‌های آن وجود ندارد.

این برنامه در اولین سال از زمان راه‌اندازی، ۲۰۰ هزار کاربر از ۷۰ کشور را جذب کرد و محتوای آن توسط بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان مشاهده شد. این گروه محصولات خود را بر اساس بازخورد کاربران بهبود بخشیده که بسیار مثبت بوده است.

فرزانه، یکی از کاربران در ایالات متحده، گفت: تماس مداوم با قرآن، به‌ویژه با مشغله کاری من، می‌تواند سخت باشد. اما نیّه این را آسان، سرگرم‌کننده و در عین حال هدفمند می‌کند.

اسحاق شفیع یکی دیگر از کاربران مستقر در لندن گفت که این اپلیکیشن به او اجازه می‌دهد تا قرآن را به تدریج و بدون احساس خستگی درک کند. او افزود: برخلاف روش‌های سنتی که خسته‌کننده هستند، آزمون‌های تعاملی تجربه یادگیری من را بسیار جذاب‌تر کرده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.