خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقامه نماز اولین جمعه رمضان در مسجدالاقصی با حضور ۸۰ هزار نمازگزار

اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس اشغالی از حضور نزدیک به ۸۰ هزار نمازگزار در مسجد الاقصی برای اقامه نماز اولین جمعه ماه مبارک رمضان با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی خبر می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بعد از ظهر امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که با وجود اقدام رژیم صهیونیستی در تشدید محدودیت های گسترده از دوشنبه گذشته، اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس اشغالی با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که نزدیک به ۸۰ هزار نمازگزار نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۵ هجری قمری را در مسجد الاقصی در بخش شرقی این شهر اقامه کردند.

در همین حال، شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجد الاقصی نیز در خطبه های نماز جمعه، به نمازگزاران فلسطینی برای اقدام آنها در حرکت به سوی این مسجد جهت اقامه نماز در آن با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی درود فرستاد.

خطیب مسجد الاقصی در این باره اظهار داشت: راهپیمایی مبارک شما، پیامی برای طمع ورزان به مسجد می فرستد مبنی بر این که قابل تقسیم نیست و تنها برای مسلمانان است، هیچ راهی برای معامله بر سر مسجد و یا دست کشیدن از ذره خاک آن وجود ندارد.

شیخ صبری ضمن درخواست از مردم برای حرکت به سوی مسجد الاقصی، تصریح کرد: در صورت جلوگیری (رژیم صهیونیستی از حضور نمازگزاران در مسجد)، نماز در جایی که نمازگزار بدان رسیده، خوانده می شود و ثواب نماز در الاقصی را دارد.

خطیب مسجد الاقصی همچنین سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بسنده کردن برخی از آنها به صدور بیانیه های محکومیت و تقبیح در این باره را مورد انتقاد قرار داد.

در حالی که سازمان رادیو و تلویزیون عمومی رژیم صهیونیستی (KAN) از استقرار سه هزار نیروی پلیس در بیت المقدس خبر داده، شاهدان عینی نیز در گفت و گو با آناتولی اعلام کردند که نیروهای ارتش این رژیم از عبور ده ها هزار نمازگزار دیگر از ایستگاه های امنیتی اطراف این شهر اشغالی برای حضور در مسجد الاقصی جلوگیری به عمل آوردند.

در همین حال، شمار زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از صبح امروز در خیابان های بیت المقدس اشغالی به ویژه بخش قدیمی شهر و کوچه های آن و نزدیکی مسجد الاقصی مستقر شدند با این حال شهروندان فلسطینی از این شهر و دیگر شهرها و شهرک های عرب نشین تحت اشغال به سوی مسجد به حرکت درآمدند و تیم های سازماندهی و پیشاهنگی، نگهبانان و خادمان نیز برای کمک به نمازگزاران استقرار یافتند.

این در حالی است که در پایان نماز نخستین جمعه ماه مبارک رمضان نیز نمازگزاران فلسطینی برای شادی روح افرادی که در نتیجه اقدامات مرگبار رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن به شهادت رسیدند، نماز غایب اقامه کردند.

یادآور می شود که ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که در جمعه های ماه مبارک رمضان، نمازگزاران از مناطق واقع در کرانه باختری تنها به شرط داشتن مجوز امنیتی معتبر و پس از ارزیابی شرایط امنیتی، اجازه ورود به بیت المقدس اشغالی را خواهند داشت.

در حالی که پلیس رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز نظامی به نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون تمامی ایست های بازرسی اطراف بیت المقدس شرقی را به روی ساکنان کرانه باختری بسته، پلیس این رژیم تاکید کرده بود که تنها نمازگزاران مرد بالای ۵۵ سال و زن بالای ۵۰ سال و همچنین کودکان زیر ۱۰ سال مجاز به ورود این شهر خواهند بود.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تجاوز خود به نوار غزه که پس از گذشت صد و شصت و یک روز از آغاز آن، نزدیک به ۳۱ هزار و ۵۰۰ شهید و بیش از ۷۳ هزار و ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته، عملیات یورش و دستگیری در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی را نیز تشدید کرده که منجر به درگیری با فلسطینیان شده و بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان، شهادت ۴۳۳ تن از آنها و جراحت نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ تن دیگر را در پی داشته است.

منبع آناتولی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.