خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احزاب سیاسی مسیحیان: انتخابات پارلمان کردستان را تحریم می‌کنیم

احزاب سیاسی جامعه مسیحیان کلدانی، سریانی، آشوری و ارمنی در یک کنفرانس خبری اعلام کردند: تا زمانی که ستم اعمال شده بر اقلیت های دینی و مذهبی متوقف نگردد، انتخابات پارلمان کردستان را تحریم خواهیم کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، احزاب سیاسی جامعه مسیحیان عراق می‌گویند که انتخابات ششمین دوره پارلمان اقلیم کردستان را تحریم خواهند کرد.

آنان همچنین بیان کردند که اتحادیه میهنی و دادگاه فدرال مرتکب یک اشتباه تاریخی شده‌اند و در مخالفت با حکم دادگاه فدرال، انتخابات را تحریم می‌کنند.

شش حزب مسیحی با صدور بیانیه‌ای ضمن تحریم انتخابات پارلمانی کردستان، اعلام کردند هدف از اتخاذ چنین موضعی نپذیرفتن امری است که به مسیحیان از طریق تصمیم دادگاه فدرال و عدم اصلاح قانون انتخابات و  اختصاصی نکردن رای گیری تحمیل شده است.

قرار است انتخابات پارلمان کردستان در تاریخ ۱۰ ماه ژوئن سال جاری برگزار شود. پس از آن که دادگاه فدرال در تاریخ ۲۱ ماه فوریه سال جاری کرسی اقلیتها را شامل ۵ کرسی مسیحیان، ۵ کرسی ترکمن‌ها و یک کرسی ارمنی‌ها لغو کرد، این اولین بار است که این انتخابات بدون حضور کرسی اقلیتها برگزار می‌شود.

این احزاب مسیحی با صدور بیانیه خود اعلام کردند هر فردی که از طریق لیستهای عمومی وارد پارلمان شود نماینده ما نیست و ما از مواضع و سیاستهای وی پیروی نخواهیم کرد بلکه بخشی از برنامه‌های سیاسی است که توسط آن وارد پارلمان شده است.

۶ احزابی مسیحی دیگری  که انتخابات را تحریم کردند شامل جنبش دمکرات آشوری، حزب اتحاد میهنی بیت‌النهرین، حزب دمکرات آشوری، انجمن ملت کلدان آشوری، حزب فرزندان بیت النهرین و حزب بیت النهرین دمکرات می‌باشد.

در ماه ۱۱ مارس ۲۰۲۴ تعداد ۹ عضو دیگر از جامعه مسیحیان در مخالفت با تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر لغو کرسی اقلیتها، انتخابات پارلمان کردستان را تحریم کردند.

یک روز پس از آن در تاریخ ۱۲ ماه مارس ۱۰ حزب ترکمانی اقلیم کرستان به همین علت انتخابات را تحریم کردند و تاکید کردند تا زمانی که ستم اعمال شده بر اقلیتها لغو نگردد انتخابات را تحریم خواهند کرد.

منابع: رسانه خبری روداو / شارپرس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.