خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر فرهنگ: خانواده، محور نمایشگاه قرآن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده و تربیت فرزند یه عنوان مهمترین محور سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یاد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمدمهدی اسماعیلی امروز، شنبه ۲۶ اسفند در مراسم رونمایی از پوستر سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: خانواده، محور نمایشگاه قرآن است لذا تلاش کردیم تا رویدادهایی تعریف شده در نمایشگاه به دنبال تربیت فرزندان باشد. در واقع نمایشگاه قرآن بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان به همراه خانواده است.

وی با اشاره به اجرای پویش حافظ شو در نمایشگاه قرآن از رسانه ها خواست تا با معرفی رویدادهای نمایشگاه قرآن باعث حضور بیشتر مردم تهران در این نمایشگاه شوند.

اسماعیلی درباره حضور علاقه مندان به نمایشگاه قرآن در سایر استان ها گفت که امکانی برای خانواده ها فراهم شده تا بتوانند در پویش حافظ شو شرکت کنند.

وی تاکید کرد: ما با تمسک به قرآن و دستورهای الهی به دنبال آن هستیم که قوام بیشتری به خانواده ببخشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه ۲۳ اسفند در جمع کارکنان این وزارتخانه با اشاره به دیدار جامعه قرآنی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان با رهبر معظم انقلاب گفت: گزارشی از جریان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه قرآن، خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد.

وی افزود: شبکه قرآن و همه شبکه‌های صداوسیما در اختیار این نمایشگاه است. مصلای امام خمینی (ره) باید به تفرج‌گاه مومنان تبدیل شود و فضای معنوی بیشتری برای آنها آماده باشد.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می خوانمت» از اول فروردین به مدت دو هفته از ساعت ۱۷ تا نیم ساعت بعد از بامداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل بخش هایی همچون کودک و نوجوان، ترجمه قرآن، نهج‌البلاغه، دعا، فلسطین و طوفان الاقصی، مشاوره، هنرهای دینی، محافل خانوادگی، مسابقات و رویدادها و نشست های محتوایی، خادمان قرآنی، طرح بشری، حفظ آسان قرآن و بخش مکتوب است.

امسال بخش جلسات خانگی قرآن یک ویژگی دارد و آن اجرای جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه با حضور برخی از خانواده های تهرانی است. همچنین در بخش پوشش ایرانی اسلامی، ۲۰۵ تولیدکننده آمادگی خود را برای عرضه چادر و محصولات عفاف و حجاب اعلام کرده اند. البته بخش بازرسی برای نظارت بر قیمت ها تقویت شده، به گونه ای که قیمت محصولات عرضه شده در نمایشگاه پایین تر از قیمت بازار باشد.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن از اول تا هشتم فروردین با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور برگزار خواهد شد. در بخش داخلی نیز ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد دولتی و حاکمیتی مشارکت دارند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.