خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۸۰درصد شهروندان: تأثیر دین در زندگی عمومی کمرنگ شده است!

براساس یک نظرسنجی جدید که از سوی مؤسسه تحقیقاتی پیو انجام شده، بیشتر شهروندان آمریکایی نسبت به نقش دین در زندگی عمومی خود دیدگاه مثبتی دارند اما معتقدند تاثیرگذاری دین در زندگی کمرنگ شده است.

براساس یک نظرسنجی تازه در زمینه “رابطه دین با سیاست و نقش دین در زندگی عمومی” که توسط موسسه تحقیقاتی پیو انجام شد بیشتر شهروندان آمریکایی اذعان داشتند تأثیر دین در زندگی عمومی آن‌ها درمقایسه با گذشته کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religions News Service” بیشتر شهروندان آمریکایی شرکت کننده در این نظرسنجی دیدگاه مثبتی نسبت به نقش دین در زندگی عمومی داشتند.

این در حالی‌ست که در ماه های اخیر و با گرم شدن کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری آینده آمریکا بحث رابطه دین و سیاست نیز اذهان مردم این کشور را درگیر و حداقل نیمی از آمریکایی ها با نگرانی به این مساله نگاه می کنند.

به نظر می‌رسد نتایج نظرسنجی انجام شده نگرانی آمریکایی های مذهبی نسبت به در تضاد بودن اعتقادات دینی آنها با جریان اصلی فرهنگ در آمریکا را تشدید کرده است.

در این تحقیق که در ماه فوریه سال جاری میلادی انجام و روز جمعه هفته گذشته چهاردم مارچ منتشر شد آمده است هشتاد درصد آمریکایی ها معتقدند نقش و تاثیرگذاری دین در زندگی آنها کاهش یافته است و چهل نه درصد آمریکایی ها این کاهش را برای جامعه آمریکا بد توصیف کرده اند.

در بخش دیگری از تحقیق به انفصال در حال رشد بین عقاید شخصی آمریکایی ها و فرهنگ متنوع این کشور اشاره شده است.

“گرگ اسمیث”، معاون مدیر تحقیقات در موسسه تحقیقاتی پیو، گفت چهل و هشت درصد شهروندان آمریکایی ها اعتقادات دینی خود را در تضاد با جریان اصلی فرهنگی در این کشور می دانند و تصور تضاد اعتقادات دینی با اصول فرهنگی در آمریکا از چهل و دو درصد سال ۲۰۲۰ میلادی اکنون افزایش یافته است. از سویی هم درصد آمریکایی هایی که به دلیل اعتقادات مذهبی شان خود را در گروه اقلیت قرار می دهند از بیست و چهار درصد سال ۲۰۲۰ به بیست و نه درصد در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود احساس اقلیت مذهبی در بین پروتستان های انجیلی از “سی و دو به سی و هفت، در بین پروتستان های غیرانجیلی از یازده به شانزده، در بین سفیدپوستان کاتولیت از سیزده به بیست و سه، در بین کاتولیک های اسپانیایی تبار از هفده به بیست و شش و  در بین یهودی ها از هفتاد و هشت به هشتاد و سه” درصد در سال جاری افزایش یافته است. از سویی هم براساس تحقیق، آمریکایی های غیرمذهبی که به دلیل اعتقاداتشان خود را در اقلیت می بینند نیز از بیست و یک درصد در گذشته به بیست و پنج درصد افزایش یافته است.

باید گفت در تحقیق مذکور که از سیزده تا بیست و پنج فوریه گذشته انجام شد نزدیک به دوازده هزار و شش صد و نود سه نفر شرکت کردند.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان‌نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.