خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پرونده ویژه «زنان و روحانیون» در شماره جدید تقریرات

سیزدهمین شماره مجله فرهنگی تقریرات، با آثار و گفتاری از اندیشوران حوزه و دانشگاه با پروندهٔ ویژهٔ «زنان و روحانیون» چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیزدهمین شماره دوفصلنامه «تقریرات» به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علی اشرف فتحی، در ایام نوروز ۱۴۰۳؛ با نوشته‌ها و گفتارهایی از: مرتضی معراجی، محمدرضا لبیب، مصطفی سلیمانی، بهجو خزاعی، علیرضا دهقانی و… در ۲۸ صفحه روانه بازار مطبوعات شد.

تقریرات در این شماره علاوه بر یادداشت علی اشرف فتحی با عنوان «بگذار تا بگویم» و گزارشی از بازتاب‌های مقالهٔ جدید محمد قندهاری، به این پرسش‌ها پرداخته‌ است: ۱. زنان ایران چگونه توانستند به حق رأی و نمایندگی مجلس دست یابند؟ ۲. استدلال‌های فقهی مخالفان حق رأی زنان چه بود؟ ۳. کتاب «زن و انتخابات» در چه فضایی و با چه استدلال‌هایی نوشته شد؟ ۴. آیا امام علی(ع) هم زنان را ناقص‌العقل می‌دانست؟

همچنین، محمدرضا لبیب یادداشتی دربارهٔ ناکامی‌های فلسفه تطبیقی در ایران با عنوان «فلسفه تطبیقی در ایران؛ گفت‌وگویی ناکام و ناتمام» نوشته است. مرتضی معراجی هم در یادداشتی با عنوان «تقلیل بحران محیط زیست به دعوای چپ و راست» از اهمیت سیاسی محیط زیست سخن گفته است.

مصطفی سلیمانی از چالش‌های اخلاقی تبلیغ دین و روحانیون نوشته است و بهجو خزاعی به جای خالی پژوهش در باب ریشه‌های زرتشتی گنوسیزم پرداخته است. علیرضا دهقانی نیز در یادداشتی با عنوان «در دفاع از نزدیک کردن فقه به زندگی» تلاش حیدر حب‌الله برای نزدیک کردن فقه به زندگی را روایت کرده است.

گفتنی است، نسخه الکترونیکی شمارهٔ جدید تقریرات را می‌توانید به صورت ریالی و ارزی از طاقچه (اینجا) خریداری و مطالعه کنید. نحوهٔ تهیهٔ نسخهٔ کاغذی مجله را نیز روزهای آینده به اطلاع‌تان می‌رسانیم.

منبع شبکه اجتهاد
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.