خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهیه قرآن بریل الکترونیکی برای نابینایان در عربستان

اداره امور حرمین شریفین در عربستان از ارائه قرآن های بریل الکترونیکی برای نابینایان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در راستای بخشی از تلاش‌ها در جهت تسهیل عبادت و آموزش برای عموم مردم، اداره امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی آغاز یک ابتکار جدید برای خدمت به نابینایان را اعلام کرد که شامل ارائه قرآن با خط بریل الکترونیکی است.

ارائه قرآن‌های الکترونیکی به خط بریل در حرمین شریفین خواندن قرآن برای نابینایان را تسهیل می‌کند و این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا سوره‌ها، صفحات و قسمت‌های مختلف را به راحتی شناسایی کنند.

اداره امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی که با ارائه خدماتی از قبیل ویلچر و وسایل نقلیه برای جابجایی دو نفره، تلاش مستمری برای رفع نیازهای معلولان دارد، در همین راستا قرآن الکترونیکی با خط بریل را با دو هدف کلی طراحی و تهیه کرده است:

۱.تسهیل تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم برای زائران، عمره گزاران و نمازگزاران نابینا در مسجد الحرام در ماه مبارک رمضان

۲.تبدیل متون ثابت به متون متحرک که به صورت الکترونیکی شکل می‌گیرند، به افراد کم بینا این امکان را می‌دهد تا به راحتی به صفحات و آیات به روشی قابل دسترس دسترسی پیدا کنند.

استفاده از قرآن‌های با خط بریل الکترونیک، این امکان را به کم بینایان و نابینایان می‌دهد تا بدون مشکلات قبلی که ناشی از حجیم بودن قرآن‌های کاغذی بریل بوده است، به قرائت و تلاوت قرآن کریم بپردازند. حجم قرآن‌های خط بریل کاغذی گاهی تا شش جلد می‌رسد و جابجایی آن با دشواری‌هایی همراه است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.