خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا پاپ فرانسیس در مراسم مهم «یکشنبه نخل» دعا نخواند؟!

بسیار غیرعادی است که پاپ فرانسیس از خواندن دعای روز یکشنبه نخل صرف نظر کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس در آخرین لحظه از خواندن موعظه خود در مراسم عشای ربانی روز یکشنبه برای ده ها هزار مسیحی در میدان سنت پیتر صرف نظر کرد، هرچند به ریاست مراسم ادامه داد.

در هفته‌های اخیر پاپ ۸۷ ساله از برونشیت و آنفولانزا رنج می‌برد و دستیار خود را برای خواندن متن سخنرانی و موعظه‌های خود مأمور می‌کند، اما امروز یکشنبه متن آماده‌شده او اصلا خوانده نشد. بسیار غیرعادی است که یک پاپ به طور کامل از خواندن موعظه در یک رویداد مهم مانند یکشنبه نخل صرف نظر کند.

واتیکان هیچ توضیح فوری در مورد اینکه چرا پاپ از موعظه صرفنظر کرد، ارائه نکرد. پوشش تلویزیونی به جای تصویر نزدیک پاپ، فقط جمعیت را برای چند دقیقه نشان داد. یک گوینده در رادیو واتیکان سپس گفت که پاپ تصمیم گرفته است این موعظه را نخواند.

پاپ فرانیس به جز بیماری برونشیت از زانودرد هم رنج می‌برد با این حال گفته هرگز به کناره‌گیری از سمت خود فکر نمی‌کند. در طول تاریخ دو پاپ استعفا داده‌اند.

یکشنبه نخل روزی است که عیسی مسیح (ع) وارد بیت المقدس می‌شود؛ درست چند روز قبل از اینکه به او خیانت شود و سپس به صلیب کشیده شود.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.