خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هزینه حج‌های چندباره را به جای جیب سعودی‌ها و صهیونیست‌ها، به غزه بدهید!

مفتی لیبی:

اظهارات شیخ الصادق الغریانی، مفتی لیبی درباره حج چندباره و کمک به غزه، بار دیگر خشم سعودی‌ها و کاربران همسو را برانگیخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مفتی لیبی که پیش از این نیز بارها بخاطر دیدگاه‌هایش هدف هجمه و انتقاد سعودی‌ها بوده، به تازگی در سخنانی، حج عمره بار دوم و چندم را اسراف دانسته و گفته این هزینه‌ها بهتر است به مردم و مقاومت غزه اختصاص یابد؛ و [ تا از دیگر سو] سعودی‌ها [نیز] به درآمدزایی از آیین‌های دینی نپردازند.

الغریانی با انتقاد از این رویه گفته مسلمانانی که هجوم برای انجام حج را بالاترین عبادت می‌دانند درحالی که ملت فلسطین در غزه در معرض نسل‌کشی است، غافل هستند.

وی همچنین به انتقاد از خرید حجاج از شرکت‌های حامی اسرائیل نیز پرداخته و گفت الان هزاران نفر برای بار دهم و بیستم به حج می‌روند و جلوی مک‌دونالدز صف می‌بندند؛ این پول‌ها به صهیونیست‌ها می‌رسد تا مردم غزه را قتل‌عام کند.

همین اظهارات کافی بود تا موجی از انتقادات سعودی‌ها به سمت مفتی لیبی سرازیر شود؛ و او را به «تجارت با خون مردم غزه»، «صدور فتوای عجیب و نادر»، «سیاسی‌کاری»، «خلط بین انجام واجبات و رویدادهای غزه» و.. متهم کرده و حتی جایگاه و صلاحیت دینی او در صدور فتوا را زیر سوال ببرند.

الغریانی پیش از این نیز مواضع ضد سعودی بسیاری داشته و ازجمله گفته بود پرونده سعودی آکنده از تعدی به علما است.

منبع مطالعات خلیج فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.