خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش ادیان نیوز از سود کلان کوکاکولا در ماه رمضان را بخوانید

بر اساس آمار اعلام‌شده درزمینهٔ تجارت و روند بازار فروش، شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی نظیر کوکاکولا در ماه مبارک رمضان سود کلانی به دست آوردند و دراین‌بین “نستله، پپسی و نایک” در رده‌های بعدی جای گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از آسوشیتدپرس، داده‌های یک‌نهاد فعال درزمینهٔ اطلاعات جهانی موسوم به “ویژوآل کپیتالیست” نشان داد شرکت کوکاکولا در بخش فروش محصولات خود و کسب سود بالا در کشورهای پرجمعیت اسلامی رتبه نخست شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی در ماه رمضان جاری را به دست آورده است.

بیش از نه هزار و شش صد و هفتادودو شرکت‌کننده در نظرسنجی نهاد مذکور در پانزده کشور اسلامی اذعان داشتند شرکت کوکاکولا با تبلیغات گسترده فصلی و شعار “مهربانی و خوشبختی با کوکاکولا” توانست گوی سبقت را از شرکت‌های رقیب درزمینهٔ فروش محصولات نوشیدنی برباید.

بر اساس اطلاعات نهاد ویژوآل کپیتال “مرجان گروپ”، شرکت تولیدکننده آب‌معدنی، در ردیف دوم، شرکت تولیدکننده نوشیدنی “ویتمُ” در رده سوم و شرکت عربستانی المرعی در رده چهارم شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی با بالاترین فروش در ماه رمضان قرار گرفتند.

“نستله، پپسی و نایک” در رده‌های بعدی جای گرفتند.

رقابت برندهایی که در یک صنعت به رقیب سرسخت یکدیگر تبدیل شده اند، همیشه جذاب بوده است: نایک و آدیداس، بنز و بی ام و، کوکاکولا و پپسی. رقابت دو شرکت کوکاکولا و پپسی همیشه بین طرفداران هر یک از این تولیدکنندگان نوشیدنی های گازدار محل بحث بوده است. اما آنچه برای ادامه حیات این شرکت‌ها حرف اول را می‌زند میزان درآمدزایی آنهاست. نمودارها نشان می‌دهند که شرکت پپسی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ درآمد بیشتری از کوکاکولا داشته است. اما ماه رمضان بهانه خوبی برای افزایش سرمایه کوکاکولا شده که با تبلیغات زیادی خود را در دل مسلمانان جهان جای کرده است.

درآمد و سرمایه خالص کوکاکولا در ماه مبارک رمضان توانسته است ۸.۱% رشد کند. آمار بسیار خیره کننده ای که نشان از تسلط آن بر بازار مسلمانان دارد.

باید گفت در ماه مبارک رمضان و در ساعات طولانی از اذان صبح تا اذان مغرب بدن روزه‌داران با کمبود آب مواجه می‌شود و برای جبران این کم بود می‌بایست در افطار یا سحر مایعات کافی ازجمله آب نوشیده شود.

در ایران نیز این موضوع بسیار قابل توجه است. چرا که کوکاکولا ایرانی هیچگونه ارتباطی با مارک جهانی و کمپانی معروف کوکا ندارد. البته این موضوع یک بهره برداری با هدف تجارت است.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.