خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا هویت فرهنگی ادیان شرقی دچار سانسور یا تحریف شده است؟

ادوارد سعید اندیشمند مسیحی فلسطینی آمریکایی در کتاب شرق‌شناسی، نکته‌ای جالب را می‌نویسد: استعمارگران غربی برای سلطه بر ملت‌ها و غارت سرزمین‌های شرقی علاوه بر شیوه نظامی از کانال فرهنگ و تاریخ هم اقدامات بسیاری انجام داده و می‌دهند و از این طریق هویت راستین دینی و اجتماعی ملت‌های شرقی را ویران و با جعل تاریخ، هویتی کاذب به آنان می‌دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وقتی در باره عصرخدایان باستان و رابطه آن‌ها با پادشاهان و کاهنان اعظم می‌خوانیم، اطلاعات جالبی توجه‌مان را جلب می‌کند.

در دوران عیسی نبی (ع) نیز قوم بنی اسرائیل در اوج گمراهی خود بودند.

آن‌ها تا این دوران پیامبران متعددی را رد کرده و یا حتی آن ها را به شهادت رساندند به این پیامبر الهی امروزه تهمت‌های زیادی زده می‌شود و عده ای هم ایشانرا فرستاده خدایان باستان على الخصوص بعل ذبوب می‌دانند.

این تهمت سابقه‌ای دو هزار ساله از زمان خود ایشان دارد جنگیری یک لال توسط عیسی نبی (ع) آخرین سری از معجزات ایشان است که در باب نهم انجیل متی ثبت شده است.

اساس روایت انجیل متی همین که دومرد نابینا که که توسط عیسی نبی (ع) شفا پیدا کرده بودند به بیرون می‌رفتند یک مرد جنزده و لال را نزد ایشان آوردند و وقتی که شیطان از او بیرون رانده شد مردی که تمام عمر لال بود شروع به سخن گفتن کرد جمعیت شگفت زده شدند و گفتند هرگز همچین چیزی را در اسرائیل ندیده بودند.

اسکار وایت موسکارلا یکی از بزرگترین باستان‌شناسان جهان نیز در کتاب «دروغی که بزرگ شد، جعل فرهنگ خاور نزدیک باستان» بسیاری از آثار باستانی را جعلی می‌خواند

اما یهودیان فریسی: گفتند فقط بعل ذباب، رئیس شیاطین میتواند شیطان را از این مرد به بیرون براند (بعل ذبوب یا بعل ذباب یکی از خدایان باستان سرزمین شامات بود که فلسطینی های باستان آنرا می‌پرستیدند و بعدها آئین پرستش آن وارد عبرانیان شد).

این قبیل تهمت‌ها از زمان خود انبیا بوده و تا به امروز نیز همان جریان مقابل انبیای الهی، منتشر می‌نمایند در مورد نبی مکرم اسلام (ص) نیز این تهمت ها وجود دارد یعنی دشمنان صهیونی و انجمن‌های مخفی سعی در انتشار این شبهه را دارند که پیامبران الهی نیز فرستادگان خدایان دروغین باستان بوده‌اند.

تاحدودی همین دشمنان صهیونی دست به جعل تاریخ زده اند و تاریخ باستان را برایمان تغییر دادند. سرزمین‌هایی که دشمنان، تاریخ آن را ربوده‌اند و یا تغییر داده‌اند کم نیستند.

اما مطمئناً در مورد تاریخ سرزمین ایران و اطراف آن بیش‌ترین تلاش را کرده‌اند آن‌ها از اینکه ایرانیان از دوره پنج الی شش هزار سال تا سه هزار سال پیش را بدانند به دلایل زیادی می‌ترسند ادوارد سعید اندیشمند مسیحی فلسطینی آمریکایی در کتاب شرق شناسی، نکته‌ای جالب را می‌نویسد:

«استعمارگران غربی به ویژه انگلیسی‌ها برای سلطه بر ملت‌ها و غارت سرزمین‌های شرقی علاوه بر شیوه نظامی از کانال فرهنگ و تاریخ هم اقدامات بسیاری انجام داده و می‌دهند و از این طریق هویت راستین دینی و اجتماعی ملت‌های شرقی را ویران و با جعل تاریخ، هویتی کاذب به آنان می‌دهند در نتیجه به آن‌ها مسلط شده استیلا و سروری خودرا بر آنان تثبیت می‌کنند.»

اسکار وایت موسکارلا یکی از بزرگترین باستان شناسان جهان نیز در کتاب «دروغی که بزرگ شد، جعل فرهنگ خاور نزدیک باستان» بسیاری از آثار باستانی را جعلی می‌خواند و مینویسد:

«تعداد زیادی از باستان شناسان که در سرزمینهای شرقی به حفاری و کشف آثار باستانی می‌پردازند در راستای اهداف خاص دروغ میگویند و آثار زیادی هم توسط این گروه‌ها جعل شده است.»

او پس از انتشار این کتاب به عنوان کسی که عمری در باستانشناسی تحقیق کرده است باعث خشم دشمنان صهیونیستی گردید و شدیداً بایکوت، جعل و سانسور شد.

نقش انجمن‌های نوظهور دینی و عرفان‌های کاذب

امروزه انجمن‌های مخفی سعی دارند تا با نمادگرایی‌ها و آئین پرستش خدایان باستان، توجه آن را جلب کرده و قدرت آنان را زیاد کنند و در آخر بتوانند یکی پس از دیگری فراخوانی نمایند. این وظیفه را هم میان انجمن‌های مختلف تقسیم کرده‌اند.

برای مثال ایشتاریان، وظیفه پرستش و فراخوانی الهه ایشتار را دارند. بوهمیان ها وظیفه پرستش و فراخوانی مولوخ را دارند فراماسونری و ایلومیناتی با انجام مراسمات آئینی و اسرار پرستش خدایان و الهه‌های مختلف در چند نقطه از جهان، وظیفه فراخوانی این موجودات را دارند.

برای مثال فراماسونری ،هند تحت عنوان یوگا و عرفان‌های هندو به پرستش و فراخوانی الهه‌های شیوا و کالی و خدایان دیگر هند می‌پردازند.

فراماسونری غربی نیز در پی حملات و لشکرکشی‌ها به خاورمیانه و حفاری‌های هدفمند اقدام به کشف اسرار پرستش خدایان و الهه‌های خاورمیانه کردند برای مثال می‌توان حمله ناپلئون به مصر و حمله ایالات متحده آمریکا به عراق را نام برد.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.