خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خاطره جالب نماینده ارامنه از ارتباط امام خمینی با همسایگان ارمنی

نماینده ارامنه که از سوی اسقف اعظم ” کشیش گیری گوری” در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) حضور داشت، گفت: بسیاری از پدران ما همشهری و همسایه حضرت امام بودند و شهادت می‌دهند ایشان فردی مومن، مقید به فرامین دین اسلام بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، جمعی از رهبران و پیروان اقلیت های دینی و مذهبی ایران با آرمان های رهبر کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

نماینده ارامنه که از سوی اسقف اعظم ” کشیش گیری گوری” حضور داشت، گفت: بسیاری از پدران ما همشهری و همسایه حضرت امام بودند و شهادت می‌دهند ایشان فردی مومن، مقید به فرامین دین اسلام بود. هر کسی که مقید به دین خود و امام باشد، مطمئنا به تمام ادیان احترام می‌گذارد و مورد احترام تمام اقشار قرار می‌گیرد.

رابطه‌ امام با همسایگان ارمنی به صورتی بود که، وقتی به ایران آمدند به دنبال همسایه ارامنه خود بودند و امام هرگز همسایگان خود را فراموش نکردند و این یکی از دستورالعمل‌های انجیل است.

امام خمینی(ره) در روز بیستم جمادی‌الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی و در خانواده‌ای اهل علـم و هجرت و جهاد پـای بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعی پیوست.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.