خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معرفی کتاب «زیارت در ادیان»

کتاب مجموعه مقالات «زیارت در ادیان» در دو بخش زیارت در ادیان ابراهیمی و ادیان غیر ابراهیمی از ۱۳ مقاله انگلیسی به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، زیارت، عملی عبادی است که با هدف جست‌وجوی معنویت در یک مکان مقدس صورت می‌گیرد. بررسی‌ها در سابقه تاریخی زیارت نشان می‌دهد چنین عملی در ادیان پیش از اسلام مانند زرتشت، یهود و مسیحیت نیز وجود داشته و تاکید به سفرهای زیارتی با محوریت کسب معنویت صورت می‌گرفته است.

زیارت جزو عبادات و سنت‌های ارزشمند اسلامی به شمار می‌رود. در همه ادیان فواید بسیاری برای زیارت کردن بیان‌شده؛ چرا که در پرتو این عمل روح زائران مورد الطاف خداوندی قرار می‌گیرد.

در واقع زیارت تلاشی است برای حضور در مکانی که کانون فیض قدسی دین تلقی می شود و زائر با حضور در این مکان تجلی امر قدسی را بیش از هر جای دیگری در وجود خویش احساس می کند.

به خاطر اهمیت این موضوع، کتاب «زیارت در ادیان» به قلم اورا لیمور، کارلا سیلوا، نمرود لوز و با ترجمه محمد حسین محمدپور از انگلیسی به فارسی برگردانده شده و به تازگی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

این کتاب در دو بخش زیارت در ادیان ابراهیمی و ادیان غیر ابراهیمی از ۱۳ مقاله انگلیسی گزینش و به زبان فارسی ترجمه شده است.

در این مجموعه به مفهوم زیارت در ادیان، آیین ها و مناسک زیارت، زیارتگاه ها، پیوند زیارت و گردشگری، رویکردهای روانشناختی و جامعه شناختی، و سیر تحول قداست یافتگی یک مکان زیارتی در ادیان مختلف پرداخته شده است.

کتاب زیارت در ادیان (مجموعه مقالات) با ترجمه محمدحسین محمدپور در ۳۶۴ صفحه قطع وزیری سال ۱۴۰۳ در شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۸۰ هزارتومان توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی روانه بازار کتاب شده است.

منبع ایبنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.