خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برای نخستین بار در تاریخ اسماعیلیان نزاری | برگزاری جلسه مجمع جهانی رهبران اسماعیلی

در نشست دیشب که نخستین جلسه مجمع جهانی رهبران اسماعیلی بود اعضا برای تبادل نظر در مورد موضوعات مهم استراتژیک برای رفاه جماعت جهانی نزاریان گردهم آمدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دیروز نخستین نشست بین المللی اعضای مجمع جهانی اسماعیلی برگزار شد‌. در نشست دیشب که نخستین جلسه این مجمع بود اعضا برای تبادل نظر در مورد موضوعات مهم استراتژیک برای رفاه جماعت جهانی نزاریان گردهم آمدند. همفکری برای توسعه فعالیت های بین المللی بنیاد آقاخان، تلاش ها برای از بین بردن فقر در جماعت اسماعیلیه و برنامه های استراتژک بلند مدت نهاد امامت در این نشست تصویب شد.

این مجمع یک نهاد جدید التاسیس است که با حکم کریم شاه الحسینی امام چهل و نهم نزاریان تشکیل شده است. این نهاد مشورتی مهمترین بازوی فکری تصمیمات نهاد امامت معرفی شده است.

این نشست بین المللی در کاخ سه هکتاری Mendonça لیسبون پرتغال برگزار و قرار گرفتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در این کاخ حایز اهمیت است. هر چند از قرار گرفتن پرچم ایران در کنار پرچم آمریکا نمی توان گذشت.

با توجه به اعلام رویکرد بازگشت به شریعت بجاست مجمع تقریب مذاهب و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام زمینهٔ تعامل بیشتر با رهبران اسماعیلیه آقاخانی را در مجامع علمی و دینی داخلی فراهم کنند‌.

منبع مسلمنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.