خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصمیم قاطع مفتی اعظم داغستان برای ممنوعیت نقاب

مفتی اعظم یک منطقه خودمختار و مسلمان نشین در روسیه قصد دارد استفاده از نقاب را برای زنان ممنوع کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، راشاتودی نوشت: رئیس مفتی این جمهوری خودمختار روسیه اعلام کرد:  پس از حمله تروریستی ماه گذشته داغستان در آستانه ممنوعیت نقاب به دلایل مذهبی است.

احمد عبدالله اف، رئیس مفتی‌گری داغستان در دیدار با سرگئی ملیکوف، رئیس منطقه گفت: «مفتی داغستان به زودی فتوایی مبنی بر تحریم نقاب صادر خواهد کرد». عبدالله اف اذعان کرد که بسیاری از مسلمانان روسیه ممکن است با تصمیم او مخالف باشند، اما گفت که او چندان به نظر آنها اهمیت نمی دهد.

این درحالی است که والری فادیف، رئیس شورای حقوق بشر روسیه، در ماه مه با اشاره به نیاز به سرکوب شبه نظامیان تکفیری پس از حمله به تالار شهر کروکوس که منجر به کشته شدن بیش از ۱۴۰ نفر شد، ممنوعیت نقاب را پیشنهاد کرده بود اما ایلدار علیاتدینوف، مفتی ارشد مسکو، با این اقدام مخالفت کرد و دولت نیز در کنار او قرار گرفت.

در همین حال هفته گذشته چندین گروه از ستیزه جویان به مسیحیان و یهودیان داغستان حمله کرده و بیش از ۲۰ نفر – از جمله ۱۲ افسر پلیس – را کشتند و ۴۰ نفر دیگر را در منطقه دربنت و پایتخت منطقه ماخاچکالا زخمی کردند. پس از حمله، فرماندار منطقه خواستار ممنوعیت نقاب شد، با این استدلال که چنین لباسی یک خطر امنیتی غیرقابل اجتناب است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.