خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استانداردهای دوگانه اروپا در موضوع احترام به ادیان و مذاهب

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در صفحه شخصی خود در ایکس به معذرت خواهی برگزار کنندگان المپیک به دلیل اهانت به دین مسیح واکنش نشان داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ “علی القره داغی”  رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در  صفحه شخصی خود در ایکس به معذرت خواهی برگزار کنندگان المپیک واکنش نشان داد.

وی در صفحه خود نوشت: برگزارکنندگان المپیک عذرخواهی کردند. آنها گفتند که اگر مردم احساس بی‌احترامی کردند ما متأسفیم.

در ادامه آمده است: من بر این  عذرخواهی نامفهوم تاکیددارم. چرا زمانی که به پیامبر گرامی اسلام توهین کردید ما از شما معذرت خواهی نشنیدیم؟

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان این سوال را مطرح کرد که این کم‌فروشی و استاندارد دو گانه برای چیست؟

برگزارکنندگان المپیک پاریس روز یکشنبه بابت نمایشی در مراسم افتتاحیه که بخشی از آن تداعی کننده نقاشی “شام آخر” اثر نقاش معروف لئوناردو داوینچی بود، عذرخواهی کردند.

این بخش از مراسم با انتقاد شدید از سراسر جهان روبه‌رو شد. کنفرانس اسقف‌های کلیسای کاتولیک فرانسه این صحنه‌ها را “تمسخرآمیز” خواند و گفت که به مسیحیت توهین شده است.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان
“ماریا زاخارووا”سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز همین نظر را تکرار کرد.

همچنین، انجمن انگلیکان مصر روز یکشنبه با ابراز تاسف عمیق گفت که این مراسم ممکن است باعث شود کمیته بین‌المللی المپیک هویت ورزشی و پیام بشردوستانه خود را از دست بدهد.

منبع تقریب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.