خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شوالیه های مالت / فیـلم

به گزارش ادیان نیوز، شاخه فراماسونری گیلد(Masonic Guilds)، در قرن نوزدهم به انجمن شوالیه های معبد پیوست.

در فیلم فرقه به کارگردانی شلدن لتیج که رابطه شوالیه های معبد را با فرقه ای امروزی متاثر از فراماسونری نشان می دهد، چارلز لیوایلنت شوالیه فنلاندی کشفیات خود را راجع به بیت المقدس در کتاب”فازار” نگاشته که باعث شکل گیری فرقه ای با ترکیبی از اعتقادات اسلام مسیحیت و یهودی شده است.

 عمومِ مردم بیشتر با قبه الصخره آشنا هستند تا مسجدالاقصی. در فیلم گنجینه‌ی ملی،سازنده مدعیست که گنجینه را از اروپا خارج کردند و انجمنی به نام فراماسونری تأسیس کردند و در فیلمِ ضدمسیحیِ رازِ داوینچی، عنوان می‌شود که در زیرِ معبدِ سلیمان، اَسراری مخفی وجود دارد.

حتی امروزه هم این گروه، برخلاف تصور مردم، حتی با نشانه‌ای مانند نشانه‌ی شوالیه‌های معبد، سازمانی بسیار قدرتمند و جهانی تشکیل داده‌ است.

کوکلاس کلان‌ها، گروهی از شوالیه‌های نژادپرست بودند که در اوایلِ قرنِ ۱۹ شکل گرفته و به اعدام و ترورِ سیاه‌پوستان می‌پرداختند. البته این نوع دیدگاه، مخالفانِ زیادی دارد، مخصوصاٌ مذهبیون مسیحی که وجودِ این فرقه را کاملاً انکار می‌کنند. علی‌رغم مبارزه‌ی کلیسای کاتولیک، برای عدم پخش کتابِ «راز داوینچی»، این کتاب در تمام جهان منتشر و فیلمی نیز با همین عنوان، با حضورِ هنرپیشه‌های مطرح، ساخته و پخش شد.

در قسمتِ بعد، با بررسیِ کابالا، به این اشتراکات پی خواهیم برد.

منبع : راسخون

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.