خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محمود عباس از انتفاضه سوم فلسطین جلوگیری کرد

به گزارش ادیان نیوز، ایهود حیمو، خبرنگار شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی که اخبار مربوط به اراضی اشغالی را پوشش می دهد و قبلا هم یک مصاحبه طولانی با محمود عباس انجام داده بود، به نقل از منابع فلسطینی نزدیک به محمود عباس که از روند حوادث مطلع هستند، گفت که عباس بعد از شهادت پدر شهید علی الدوابشه کودک شیر ۱۸ ماهه و شیرخوار فلسطینی، به دستگاههای امنیتی دستور داد که خشم مردم را کنترل کنند.

حیمو به نقل از این منابع افزود: دستورهای عباس باعث شد از شروع انتفاضه سوم ملت فلسطین جلوگیری و با محدود شدن اعتراض ها به مکان های معین از هرگونه اقدام خشونت آمیز ممانعت شود.

وی خاطرنشان کرد که دیروز (شنبه) بیش از هزار نفر به میدان المناره در رام الله دعوت شدند تا علیه قانون ضد بشری جدید صهیونیست ها مبنی بر تغذیه اجباری اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده اند، تجمع کنند اما در نهایت فقط ۲۰ نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

در همین زمینه یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی گفت: با وجود بروز درگیری های روزانه بین فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر و یا شهرک نشینان در کرانه باختری، محمود عباس توانست از انتفاضه سوم جلوگیری کند.

سایت خبری واللا وابسته به رژیم صهیونیستی نیز امروز به نقل از مقام های امنیتی اسراییل نوشت: یکی از دلایل به وقوع نپیوستن درگیری های وسیع به خصوص بعد از اقدام تروریستی در روستای دوما (آتش زدن خانه و خانواده الدوابشه) هماهنگی امنیتی میان اسراییل و تشکیلات خودگردان است.

آنها در عین حال هشدار دادند که فلسطینی ها از اوضاع امنیتی خسته شده اند و رسانه ها همه درگیری ها را پوشش نمی دهند ضمن آن که ارتش اسراییل نیز همه آنها را مستندسازی نمی کند.

یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی گفت: همه درگیری ها از پوشش رسانه ای برخوردار نمی شود چون به سرعت تمام می شود اما اوضاع امروز مانند ۱۰ سال پیش نیست. فلسطنیی ها وقایع را به خوبی درک می کنند، ناراضی هستند و ممکن است به لبه پرتگاه ناامیدی برسند.

یک افسر صهیونیست هم خاطرنشان کرد، آنچه اکنون به عنوان ثبات از آن نام برده می شود در واقع جهت گیری سیاسی تشکیلات خودگردان و در راس آن محمود عباس است که با خشونت مخالف است و از این رو دستگاههای امنیتی فلسطین در کاهش حجم درگیری ها نقش بزرگی دارند.

خاطرنشان می شود که جنایت زنده سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی صبح جمعه، ۹مرداد ماه، در منطقه قدیمی دوما در شهر نابلس در شمال کرانه باختری روی داد. سازمان ملل متحد، و کشورهای مختلف دنیا این اقدام اشغالگران را محکوم کردند.

بر اثر این آتش سوزی که صهیونیستها با شکستن شیشه پنجره، مواد آتش زا به داخل خانه این خانواده فلسطینی پرتاب کردند، علاوه بر شهادت علی دوابشه، کودک شیرخوار فلسطینی، “سعد محمد حسن دوابشه” ۳۳ ساله پدر این کودک شهید نیز سحرگاه روز شنبه ۱۷ مرداد ماه بر اثر شدت جراحات ناشی از آتش سوزی به شهادت رسید و “ریهام” مادر خانواده دچار سوختگی درجه سه و نزدیک به ۹۰ درصد شد همچنین احمد فرزند دیگر خانواده دچار بیش از ۶۰ درصد سوختگی شد.
منبع : العالم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.