خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دوگانگی سیاست های الازهر درقبال تجسید انبیاء

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه مصری نیل نت آنلاین، بعد از اکران فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) شاهد آن بودیم که بسیاری از رسانه های مصری اقدام به پوشش خبری این فیلم نمودند. اکران این فیلم هیاهوی زیادی در بین جامعه ی خبری مصر برپا کرد. الازهر پدیده ی تجسید انبیای الهی اعم از تجسید صوتی و شکلی را در تمام کارهای سینمایی و تولیدی را از آن جهت که کمال اخلاقی آنها و تأثیر کلام آنها را خدشه دار می کند حرام اعلام کرد.
علی رغم اینکه الازهر تجسید را در تمام کارهای رسانه ای حرام اعلام کرده است می بینیم که عکس العمل آنها در قبال فیلم هالیوودی “آلام المسیح” The Passion of The Christ که در واقع تصویری جانب مدارنه از زندگی حضرت عیسی (ع) را به تصویر می کشید تنها نظر ممتنع در قبال این فیلم بود. و این فیلم بعد از مدتی در بین مردم مصر اقبال زیادی پیدا کرد. اما عکس العمل الازهر در قبال فیلم محمد رسول الله (ص) کاملا تعجب برانگیز بود.
در مورد فیلم حضرت نوح (ع) هم که در واقع یک فیلم هالیوودی به اقتباس از اعتقادات کارگردان این فیلم بود عکس العملی مشابه این انجام شد. در حالی که می ببینیم بن مایه ی این فیلم به شکلی طراحی شده است که اصلا به وجود خداوند متعال اذعان ندارد. و حتی مسئله ی طوفان نوح را هم تنها نتیجه ی تغییرات آب و هوایی می داند. و اصلا این مسئله را به عنوان عذابی الهی نمی داند. اما با این حساب می بینیم که بدون هیچگونه اعتراضی از سوی الازهر این فیلم در بین مردم مصر رواج زیادی پیدا کرد.
تمام اینها در حالی است که مجید مجیدی کارگردان فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) بارها در رسانه های رسمی اعلام کرده است که برای تولید فیلم خود با تفحص و تدقیق نظر از نظرات و انتقادات علماء و هم چنین منابع موثق اسلامی بهره گرفته است، می بینیم که همچنان تجسید به عنوان یک بهانه ای در برابر تصفیه حساب های سیاسی مصر با ایران در برابر این کار هنری قد علم کرده است. و متأسفانه هنوز هم شاهد آن هستیم که این موضوع عاملی برای تیره کردن روابط بین ایران و مصر شده است.
به همین خاطر از برخی علمای الازهر خواستاریم با تجدید نظر در آراء و نظرات خود راه را برای دشمنان که از کوچکترین فرصتی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود اختلافات بین مسلمانان دریغ نمی کنند، هموار نکنند.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.