خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مردم آزاری به اسم عزاداری اباعبدالله حرام است

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در برنامه درس‌ هایی از قرآن که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان اینکه اقامه حدود الهی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مهم قیام عاشورا است، گفت: منکر در فلسفه عاشورا یعنی تلاش برای براندازی نظام ظالم و سفاک یزید و هر حکومت فاسد دیگری در زمان های مختلف از جمله حکومت خاندان سعود است.
وی افزود: در شرع اسلام هر کس وجودش برای دیگران آزار  ‌دهنده بوده و در حق خلق ظلم کند منکر است و بزرگترین معروف مقابله با چنین منکری است.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک ضمانت اجرای بسیار قوی در نظام اسلامی است، اظهار کرد: امر معروف و و نهی از منکر اساس تربیت فرزند است.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: تقویت افراد بی اراده با امر به معروف و نهی از منکر بوده و معروف به معنای حضور پرشور و فعال در صحنه‌ های مختلف است.
وی با اشاره اینکه در آیات قرآن کریم بیان شده است که زنان و مردان با ایمان بر یکدیگر ولایت دارند، گفت: به همین دلیل باید به یکدیگر تذکر داده و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند زیرا امر به معروف و نهی از منکر نشانه غیرت دینی و احساس مسؤولیت اجتماعی است.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آزار دادن مردم منکر بزرگی است و حرام است؛ به همین علت کسی که به اسم عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) مردم آزاری کند حرام مرتکب شده و نباید موجب اذیت و آزار مردم شود.
وی افزود: در ایام ماه محرم بهتر است حسینیه ها به گونه‌ ای مراسم عزاداری خود را برگزار کنند که موجب آزار و اذیت همسایگان نشوند زیرا عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) مستحب است ولی آزار دادن مردم حرام.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه بعضی از شعرها و روضه هایی که در مجالس می‌ خوانند خود منکر است و در شأن ائمه(علیهم السلام) و عاشورا نیست، اظهار کرد: نسبت دادن اوصافی کذب به امام حسین(علیه السلام) و صحابه ایشان حرام محض 
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تاریخ به خاطر اینکه مردم را نسبت به مقام نبوت بدبین کنند این حدیث را جعل کرده‌ اند که حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) در روزهای پایانی عمر بر منبر رفت و گفت هر کس حقی بر گردن من دارد بیاید و آن حق را بستاند که یک نفر گفت یا رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) شما باید قصاص شوید چون به خطا یک چوب را بر من زدید؛ این حدیث دروغ محض است و می‌ خواهد عصمت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) را زیر سؤال ببرد زیرا پیامبری که یک بار اشتباه کرده باشد دیگر نمی‌ توان به او اعتماد کرد و این حدیث جعلی مصداق امر به معروف و نهی از منکر نیست و باید از ترویج آن خودداری کرد.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.